statystyki

Dzieci znikną z reklam? RPD: Ograniczenie to dobry pomysł

autor: Piotr Szymaniak22.06.2016, 07:46; Aktualizacja: 22.06.2016, 09:48
Dziecko reklama

Zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że dziecko zostanie potraktowane przedmiotowo nie tylko przez producentów reklam, ale i przez rodziców - ostrzega RPDźródło: ShutterStock

Ustawowy zakaz występowania dzieci i nastolatków w telewizyjnych, radiowych i prasowych reklamach komercyjnych, a także zakaz adresowania ich reklam do nieletnich – z wyjątkiem produktów związanych z edukacją i rozwojem – to postulaty z petycji, którą zajmowali się wczoraj posłowie z komisji ds. petycji.

Reklama


Reklama


Choć jej autor nie zaproponował konkretnych zapisów, to jest szansa, że jego postulaty zaowocują zmianą prawa. Zwłaszcza że za ograniczeniem udziału małoletnich w reklamach opowiedzieli się wczoraj zarówno przedstawiciele rzecznika praw dziecka, jak i Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

– Problematyka obecności najmłodszych w reklamach wymaga uregulowania – przyznaje sędzia Agnieszka Rękas z Biura Rzecznika Praw Dziecka.

Jak mówi, jest to szczególnie wrażliwa grupa odbiorców, często przyjmująca treści prezentowane w reklamach jako prawdziwe. Poza tym chodzi o zachowanie podmiotowości dziecka.

– Zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że dziecko zostanie potraktowane przedmiotowo nie tylko przez producentów reklam, ale i przez rodziców, którzy mogą traktować jego udział w reklamie jako źródło dochodu i sposób na polepszenie standardu życia – stwierdza sędzia Rękas, dodając, że w ocenie RPD wprowadzenie zakazu reklam skierowanych do dzieci, jak i z ich udziałem wymaga pogłębionej analizy.


Pozostało jeszcze 55% treści

PROMOCJA
Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc już od 33,00 złZamów abonament

Przeczytaj artykuł
Koszt SMS-a 2,46 złZapłać sms-emMasz już kod?
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

  • Vox61(2016-06-22 13:13) Odpowiedz 20

    Kretyńska jest reklama Skody , w której małe dzieci turlają się pod samochodami aby je przetestować. Trzeba natychmiast wycofać to nieodpowiedzialne " dzieło " z emisji .

  • Maks(2016-06-22 23:07) Odpowiedz 00

    W filmach i serialach też się namnożyło dzieci, zamiast się uczyć grają .... ten wysyp też trzeba ograniczyć (...)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama