statystyki

Trudno zwrócić bilet na festiwal

autor: Natalia Ryńska20.06.2016, 07:00
festiwal muzyczny

Konsumenci przyzwyczajeni do robienia zakupów za pośrednictwem sieci także bilety/karnety kupują tą drogąźródło: ShutterStock

Wejściówki na wydarzenie kulturalne nie można porównywać do dostępnych w sklepach towarów. Odzyskanie pieniędzy będzie trudne zarówno, gdy zakupu dokonano osobiście jaki za pośrednictwem sieci.

Reklama


Reklama


Lato sprzyja organizacji wydarzeń na „świeżym powietrzu”. Lista atrakcji jest bardzo długa. Mieszkaniec każdego zakątka Polski może skorzystać z niejednej z nich. Co roku przybywa także festiwali muzycznych, podczas których prezentują się zespoły i wykonawcy z całego świata. Możliwość zobaczenia i posłuchania gwiazd jest bardzo kusząca tym bardziej, że cena jednodniowego biletu jest nieporównywalna z wejściówkami na osobny koncert. Zainteresowanie wydarzeniami tego typy jest więc ogromne.

Konsumenci przyzwyczajeni do robienia zakupów za pośrednictwem sieci także bilety/karnety kupują tą drogą. Odruchowe klikanie przycisku z akceptacją regulaminu bez zapoznania się z jego treścią powoduje, że użytkownicy nie są świadomi swoich praw lub ich braku.

Wiele osób uważa, że skoro jako konsument dokonuje zakupu przez internet może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy. Niestety bilety na wydarzenia kulturalne (w tym festiwale muzyczne) wyłączone są spod przepisu pozwalającego w ciągu 14 dni na rezygnację z istniejącego kontraktu bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.

Artykuł 38 ustawy o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 827 z zm.) stanowi, że w stosunku do umowy „o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi” zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość prawo odstąpienia od nie przysługuje konsumentowi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.

Na każdym bilecie/karnecie widnieje informacja określająca datę. Oznacza to, że organizatorzy realizują przesłanki wskazane w ustawie a konsumentom nie przysługuje możliwość odzyskania pieniędzy w przypadku niemożności udziału w imprezie.

„Jeżeli kupiliśmy bilet w sklepie stacjonarnym, to tylko od dobrej woli sprzedawcy zależy, czy przyjmie go z powrotem i odda pieniądze. W sprawie zakupów przez internet - ustawa o prawach konsumenta mówi, że prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów związanych z wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi, kulturalnymi” – wyjaśnia Agnieszka Majchrzak z Biura Prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Ewentualny zwrot biletów jest dopuszczany przez organizatorów w przypadku gdy wydarzenie ze wskazanych w regulaminie przyczyn się nie odbędzie. Warto więc przemyśleć zakup biletu.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Reklama


Źródło:gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama