statystyki

Co robić, gdy w sklepie zaginie dziecko

autor: Natalia Ryńska23.12.2015, 09:00
Dziecko w sklepie

Bez względu na to, ile czasu dziecko przebywa bez kontroli pierwszą osobą, do której powinien zwrócić się przestraszony rodzic jest sklepowy personelźródło: ShutterStock

Okres świąteczny, a także następujące po nim wyprzedaże charakteryzuje wzmożona ilość klientów. Łatwo w takich warunkach stracić z oczu pociechę. Gdy do tego dojdzie pomocy rodzicom powinni udzielić pracownicy sklepu albo policja.

Reklama


Reklama


Bez względu na to, ile czasu dziecko przebywa bez kontroli pierwszą osobą, do której powinien zwrócić się przestraszony rodzic jest sklepowy personel. Pracownicy znają wewnętrzne procedury i będą w stanie pokierować opiekuna w dalszych czynnościach. Ewentualnie skontaktują go z ochroną obiektu.

W Galerii Mokotów odpowiednimi osobami są „pracownicy w punktach informacji dla Klientów zlokalizowanych na poziomie 0, jaki i każdy pracownik ochrony” – informuje Diana Kopycka z Biura Prasowego Galerii Mokotów.

Tak samo procedura wygląda w centrum handlowym Arkadia. Po otrzymaniu informacji „nadajemy ogłoszenia przez megafon, szukamy dziecka przez system monitoringu oraz poprzez agentów ochrony, a w ostatecznej kolejności powinna zostać wezwana policja” - wyjaśnia Monika Lewczuk-Kuropaś Rzecznik Prasowy Arkadii.

Jednak jak zastrzega cała procedura nie została jeszcze wypróbowana, gdyż zazwyczaj wezwania przez megafon wystarczają.

Paulina Nesteruk-Łuczyńska, Communication Specialist w IKEA Retail Sp. z o.o. zdradza, że w sieci sklepów IKEA policja powinna zostać wezwana po 10 bezskutecznych minutach poszukiwania.

- Oczywiście w dowolnym momencie rodzice lub opiekunowie zagubionego dziecka mogą sami powiadomić policję – dodaje.

Taki sam tryb działania przedstawia pracownik biura prasowego Komendy Głównej Policji – Agnieszka Hamelusz. Kobieta podkreśla, że rodzice „wchodząc do sklepu wielkopowierzchniowego lub centrum handlowego powinni zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo swoich dzieci, w tym na to, aby nie doszło do ich zaginięcia”. Gdy to się nie uda i dojdzie do omawianej sytuacji rodzic powinien udać się do administratora sklepu lub centrum handlowego. Podmiot ten powinien rozpocząć wtedy wewnętrzne procedury, których elementem powinny być „komunikaty poprzez sprzęt audiowizualny, a także uruchomienie SUFO”.

- Gdy te procedury nie dadzą rezultatu należy niezwłocznie powiadomić Policję, która na podstawie Zarządzenia nr 124 Komendanta Głównego Policji z dnia 4 czerwca 2012 roku w sprawie prowadzenia przez Policję poszukiwania osoby zaginionej oraz postępowania w przypadku ujawnienia osoby o nieustalonej tożsamości lub znalezienia nieznanych zwłok oraz szczątków ludzkich przeprowadzi poszukiwania – wyjaśnia Agnieszka Hamelusz.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Reklama


Źródło:gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

  • berek(2015-12-25 10:05) Odpowiedz 10

    Palnąć się w ten głupi łeb ot co. Jak na GP to artykuł poradniczy rodem z faktu czy newsweeka.

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama