statystyki

Wolno zwrócić sukienkę, która zabrudziła się podczas mierzenia

autor: Piotr Pieńkosz20.07.2015, 18:00
Zakupy przez internet

Korzystający z prawa zwrotu klient powinien odesłać przesyłkę na adres podany na stronie sklepu internetowego.źródło: ShutterStock

Kupiłam sukienkę w sklepie internetowym. Po przelaniu pieniędzy na konto przedsiębiorcy przesyłkę otrzymałam. Gdy jednak przymierzyłam ubranie, stwierdziłam, że źle na mnie leży. Wobec czego postanowiłam skorzystać z prawa zwrotu bez podawania przyczyny. Po odesłaniu towaru sprzedawca poinformował mnie mejlowo, że nie zwróci mi pełnej kwoty za sukienkę, gdyż ta została ubrudzona dezodorantem. Próbowałam go przekonać, że jedynie przymierzyłam ubranie, ale on nie przyjął takiej argumentacji. Czy przedsiębiorca ma prawo odmówić mi skorzystania z prawa zwrotu – pyta pani Agata

Reklama


Reklama


W przeciwieństwie do tradycyjnych zakupów klient e-sklepu nie ma szansy na sprawdzenie (w tym przypadku przymierzenie) kupowanej odzieży, dlatego przepisy gwarantują mu możliwość odstąpienia w ciągu 14 dni od umowy kupna bez podawania przyczyny. Termin zaczyna biec od otrzymania przesyłki ze sklepu. Zwrot może być więc spowodowany tym, że sukienka nie jest dopasowana do sylwetki danej osoby albo po prostu jej się nie podoba, gdy ogląda ją na własne oczy. Nie jest istotny powód zwrotu. Na marginesie warto zaznaczyć, że skorzystanie z prawa zwrotu jest czymś innym niż powołanie się na zasadę rękojmi, gdy towar okaże się niepełnowartościowy lub w inny sposób niezgodny z umową.

Korzystający z prawa zwrotu klient powinien odesłać przesyłkę na adres podany na stronie sklepu internetowego. Następnie przedsiębiorca zwraca konsumentowi pieniądze zarówno za towar, jak i równowartość kosztów najtańszej przesyłki produktu ze sklepu do konsumenta. Ale uwaga, sklep nie zwróci kosztów odesłania towaru przez klienta do przedsiębiorcy.


Pozostało jeszcze 66% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

  • Kocikot(2016-04-18 14:30) Odpowiedz 00

    Powyższy tekst w ogóle nie jest odpowiedzią na zadane pytanie.. Czy sklep internetowy ma obowiązek przyjąć zabrudzoną sukienkę? Czy jednak takiego obowiązku nie ma?

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama