statystyki

Pozostawienie odwołania bez rozpoznania

23.01.2014, 06:44; Aktualizacja: 26.01.2014, 16:21

Nieuzupełnienie braków formalnych odwołania skutkować powinno pozostawieniem go bez rozpoznania w drodze czynności materialno-technicznej, o jakiej mowa w art. 64 § 2 k.p.a. Wydanie w tych okolicznościach postanowienia w trybie art. 134 k.p.a. - jest niedopuszczalne.

Taka teza wypływa z wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, który w dniu 20 stycznia 2014 r.(sygn. akt I SA/Wa 293/13) rozstrzygnął spór między jednostką, a Ministrem Infrastruktury i Rozwoju. Problem był o tyle poważny w sensie procesowym, że na tle ostatnich dwóch lat spowodował nie małe zamieszanie w orzecznictwie Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, które od jakiegoś czasu zmierzało w zupełnie przeciwnym kierunku. Wydaje się zatem, że wyrok ten stanie się cezurą przełamującą dotychczasowe rozumienie czynności procesowych organów odwoławczych spotykających się z brakami formalnymi odwołania. Praktyka pokazuje bowiem, że problem dotyczy centralnych organów administracji rządowej, które zdołały już wypracować pewien wadliwy schemat działania na skutek odwołań obarczonych brakami.


Pozostało jeszcze 71% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane