Czy cena powinna być znana od razu

Wykupiłem wycieczkę na późną jesień. Biuro podróży poinformowało mnie jednak, że na razie nie jest w stanie podać mi dokładnej ceny i zrobi to tuż przed wyjazdem. Czy biuro ma obowiązek poinformowania mnie o cenie wycieczki?

Czy muszę znać zagrożenia

Wyjeżdżam do afrykańskiego kraju, gdzie podobno jest dość niebezpiecznie. Nie wiem jednak dokładnie, co tak naprawdę może mnie tam spotkać. Czy biuro ma obowiązek podania mi takich informacji?

Czy biuro musi wykonać usługę zastępczą

Podczas wczasów okazało się, że realizacja jednej z wycieczek, która była wliczona w cenę, nie jest możliwa. Domagaliśmy się zatem od biura zorganizowania innej wycieczki. Czy biuro ma taki obowiązek?

Czy mogę odwiedzić dziecko

Moja córka wyjeżdża na kolonie. Wyjazd jest dość blisko od domu, więc chciałabym ją odwiedzić podczas wyjazdu. Czy organizator wycieczki musi mi to umożliwić?

Czy można wyłączyć się od odpowiedzialności

Podczas wakacji odniosłem szkodę na skutek działania przewoźnika wynajętego przez biuro podróży. Biuro nie chce ponieść odpowiedzialności za tę szkodę, twierdząc, że to nie ono jest winne jej powstania. Czy w takiej sytuacji biuro może się zwolnić od odpowiedzialności?

Czy organizator może nie zapewnić opieki

Wyjeżdżam na zagraniczne wczasy. W kraju, do którego jadę, biuro nie ma swojego rezydenta. Ma się nami opiekować ktoś z lokalnego biura. Organizator wycieczki twierdzi, że w takiej sytuacji nie musi się już nami opiekować. Czy jest to zgodne z prawem?

Czy umowa może być ustna

Chcę skorzystać z usług biura podróży. Po przejrzeniu katalogów wybrałem wycieczkę i chcę zawrzeć z biurem umowę. Siedziba biura jest jednak daleko od mojego miejsca zamieszkania. Czy w związku z tym mogę zawrzeć umowę ustnie przez telefon

To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jakie obowiązki ma biuro podróży.
W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na WSZYSTKIE powyższe pytania.