statystyki

Śledczy też walczą o niższe stawki dla kierowców

autor: Paulina Szewioła25.06.2018, 16:00
RPO uznał te stawki za arbitralne, bowiem rada nie wyjaśniła jednoznacznie, dlaczego ustaliła je na poziomie maksymalnym lub do niego zbliżonym. WSA podzielił tę argumentację.

RPO uznał te stawki za arbitralne, bowiem rada nie wyjaśniła jednoznacznie, dlaczego ustaliła je na poziomie maksymalnym lub do niego zbliżonym. WSA podzielił tę argumentację.źródło: ShutterStock

 Opłaty za odholowywanie źle zaparkowanych aut na strzeżony parking oraz ich postój w tym miejscu powinny uwzględniać rzeczywiste koszty tych usług – uważa Prokuratura Krajowa. Działania, które mają skończyć z tą patologią, podjął też ostatnio rzecznik praw obywatelskich.

W wielu miastach obowiązują stawki nawet kilkukrotnie wyższe od realnych kosztów. Głównym argumentem jest przy tym chęć zwiększenia swego budżetu lub dążenie do zdyscyplinowania kierowców. Co więcej, organy niektórych jednostek samorządu terytorialnego uznają, że już przyjęcie zgłoszenia dyspozycji usunięcia pojazdu przez firmę generuje koszty, do pokrycia których jest zobowiązany właściciel pojazdu.

W ocenie Prokuratury Krajowej takie działanie jest sprzeczne z art. 130a ust. 6 prawa o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1260 ze zm.). Zgodnie z tym przepisem stawki mają być ustalane z uwzględnieniem realnych kosztów usuwania i przechowywania pojazdów. A ich wysokość nie może być wyższa od maksymalnych kwot wskazanych w obwieszczeniu ministra rozwoju i finansów.


Pozostało jeszcze 68% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane