Osoba, która kupi na aukcji internetowej wybrakowany przedmiot od prywatnego sprzedawcy, może odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny. Sprzedający musi wtedy zwrócić klientowi m.in. zapłacone za wadliwą rzecz pieniądze.
Czy odpowiem za zakup podróbki

Na aukcjach internetowych można kupić odzież, kosmetyki i inne przedmioty firmowane nazwami renomowanych producentów. Czy gdyby zdarzyło się, że kupiłem podrobiony towar, to mogę za to odpowiedzieć karnie?

Czy mogę się domagać obniżenia ceny

Kupiłem na aukcji internetowej poszukiwaną od dawna książkę. Okazało się, że nie jest nowa, tak jak zapewniał sprzedawca, ale gołym okiem widać ślady jej użytkowania. Nie chcę jej zwracać. Czy w takim razie mogę się domagać obniżenia ceny?

Czy sprzedawca zapłaci za uszkodzenia

Zamówiłem paczkę z artykułami ceramicznymi. Jest to asortyment, który można bardzo łatwo uszkodzić podczas transportu i rzeczywiście tak się stało. Sprzedawca nie chce przyjąć teraz reklamacji, gdyż nie sprawdziłem paczki w obecności listonosza. Czy ma rację?

Czy zbywca odpowiada za wady towaru

Kupując w internecie, nie zwróciłem uwagi na to, że kupuję sprzęt elektroniczny od osoby fizycznej nieprowadzącej firmy. Czy oznacza to, że mogę złożyć reklamację, jeżeli towar okaże się wybrakowany?

Czy muszę od razu odesłać towar

Kupiłem od użytkownika portalu społecznościowego używany telewizor. Niestety jest on niesprawny. Czy muszę natychmiast odesłać mu przedmiot?

Czy mogę zwrócić aparat w ciągu 10 dni

Ostatnio kupiłem aparat fotograficzny na aukcji internetowej. Chciałem go zwrócić w ciągu 10 dni od otrzymania przesyłki, ale sprzedawca nie chce przyjąć towaru. Jak twierdzi – nie prowadzi działalności gospodarczej. Czy w takim przypadku obowiązuje prawo do zwrotu towaru bez podania przyczyny?

To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Kiedy e-sprzedawca odpowie za wady towaru.
W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na WSZYSTKIE powyższe pytania.