« Powrót do artykułu

Fertak: Po pierwsze wizerunek, czyli jak przekonać Polaków, że adwokat przydaje się w życiu

Środowisko adwokackie od dłuższego czasu oczekuje spójnej polityki wizerunkowej i aktywnych działań marketingowych promujących adwokaturę. Nie mówilibyśmy dzisiaj o promocji adwokatury tak głośno, gdyby nie samorząd radcowski. To oni zaczęli na dużą skalę działania marketingowe, które szybko zaczęły uświadamiać pojedynczym adwokatom, że jeśli nie zaczniemy działać, przestaniemy w końcu istnieć.

prawnik, biznes, umowa

żródło: ShutterStock

Z badań można wywnioskować, że adwokat kojarzy się z dość ekskluzywną usługą, z której trzeba skorzystać, gdy występuje poważny problem

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (2)

  • r(2016-04-19 12:12) Zgłoś naruszenie 31

    Korporacja zawodowa - to jest w prostej linii cech zawodowy ukształtowany jako monopol. Cechy to wytwór ekonomii średniowiecza. We wszystkich dziedzinach cechy przegrały z rewolucją przemysłową. Więc może przyczyną powolnego upadku usług prawnych świadczonych w korporacjach jest ekonomia, tak jak w przypadku pozostałych zawodów zrzeszanych w cechach. W przypadku rzemiosła - czyli wytwórczości materialnej - proces przyspieszyły maszyny. W przypadku usług opartych na informacji - proces przyspieszył internet, który dostarcza towar konkurencyjny w postaci informacji, za darmo. Jeżeli diagnoza jest prawidłowa - to proces ten jest nieuchronny, a jego przedłużanie, poprzez protekcję państwa nad uprawnieniami korporacyjnymi doprowadzi do zacofania na tym rynku. O nieuchronności zmian w epoce informacji pisze kilku autorów, ale chyba niewielu to czyta.

    Odpowiedz
  • StAAbrA(2016-04-19 09:50) Zgłoś naruszenie 03

    Adwokaci , tak jak i sędziowie , prokuratorzy i reszta prawniczego koryta , to też "służalczy kapciowi" mafii państwowej , banków , korporacji , finansjery i pospolitego elementu kryminalnego. I nic tego wizerunku nie zmieni . Że są POtrzebni ? - tak - jak ZUS , PZU , karta rowerowa ...

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!