Kampania ORA Warszawa / Media

W siedzibach sądów, prokuratur oraz wybranych urzędów pojawią się plakaty informujące o profesjonalizmie i cechach wyróżniających osoby będące adwokatami. Ponadto na portalach i w mediach społecznościowych zamieszczone zostaną, w przystępnej i interesującej szacie graficznej, informacje wskazujące na różnice pomiędzy adwokatami a doradcami prawnymi – mówi Michał Fertak, adwokat i zarazem rzecznik prasowy stołecznej ORA.

Te różnice dobitnie podkreśla choćby mem z myjącą zęby kobietą w wałkach na głowie (choć, co zabawne, w pełnym makijażu), która, wedle podpisu, jest „Jolką, starszą siostrą, doradcą prawnym ds. ubezpieczeń i odszkodowań”. Zdecydowanie mniej dosłowny i oszczędniejszy w formie jest plakat z głównym hasłem kampanii i zarysowanym konturem postaci adwokata. Właśnie tę pracę zobaczyć będzie można od dzisiaj na ulicach Warszawy. – Ten przekaz jest kierowany do bardziej wyrobionego odbiorcy. Dlatego szukaliśmy niesztampowej formy, czegoś, co przykuje uwagę i zaintryguje – tłumaczy mec. Fertak.

Co ciekawe plakat jest dziełem jednego z warszawskich adwokatów, który, jak się okazało, ma też smykałkę artystyczną.

Michał Fertak zapewnia, że podobne akcje izba będzie podejmowała cyklicznie co kilka miesięcy, w planach jest też konkurs na pomysł na kolejny plakat. Jednocześnie podkreśla, że nie ma mowy o jakiejkolwiek rywalizacji „na akcje” z radcami (o kampanii radców czytaj TUTAJ), choćby z tego powodu, że kampania adwokacka nie odnosi się do zmian w procedurze karnej, które wejdą w życie 1 lipca (a to na tym skupiają się radcowie).

ESZA