Reklama leku mogła wprowadzać w błąd

autor: Sławomir Wikariak22.09.2014, 07:35; Aktualizacja: 22.09.2014, 10:18
Kluczową kwestią  jest to, co wpisano w charakterystyce produktu leczniczego

Kluczową kwestią jest to, co wpisano w charakterystyce produktu leczniczegoźródło: ShutterStock

Główny inspektor farmaceutyczny zabronił wyświetlania telewizyjnej reklamy Ibupromu Max Sprint. Uznał bowiem, że hasło „Nawet tak ostry ból pleców nie zaprzepaści twoich planów” wprowadza w błąd. W dokumentacji tego leku mowa jest bowiem o zastosowaniu przy bólach o nasileniu słabym do umiarkowanego, a więc nie o bólu ostrym.

Zastrzeżenia GIF wzbudziło także inne hasło: „Weź najsilniejszy i najszybszy Ibuprom Max Sprint”. Jego zdaniem mogło ono sugerować odbiorcom, że Ibuprom działa najszybciej i jest najsilniejszym lekiem. Podobnie jak pierwsze sformułowanie miało to naruszać art. 53 ust. 1 ustawy – Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2008 r. nr 45, poz. 271 ze zm.).


Pozostało 77% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane