Prezes UOKiK uznała, iż spółka ACPLAST ze Strzelców Krajeńskich sprzedająca m.in. okna PCV stosowała niezgodne z prawem postanowienia. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany praktyki.
ACPLAST sprzedaje m.in. okna PCV (wraz z usługą montażu), a część umów z konsumentami zawiera poza lokalem przedsiębiorstwa czyli np. w domu klienta. Urząd zakwestionował postanowienia zawarte we wzorcu umownym określającym w szczególności zasady reklamacji i prawo odstąpienia od umowy.
Konsument, który zawiera umowę poza lokalem przedsiębiorstwa powinien otrzymać informację o 10-dniowym prawie odstąpienia od kontraktu bez podania przyczyny. Urząd ustalił, że przedsiębiorca nie informował konsumentów o prawie do odstąpienia, nie wręczał wzoru odstąpienia.
Ponadto we wzorcu umownym nie umieszczono także obowiązkowej informacji, że konsument mimo udzielonej gwarancji, może reklamować produkt powołując się na niezgodność towaru z umową. Dzięki tej informacji konsument ma świadomość, że dochodząc roszczeń ma prawo powoływać się na inne regulacje, a nie tylko na warunki gwarancyjne.
Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany kwestionowanych postanowień. Decyzja nie jest ostateczna. Spółka ma prawo odwołać się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
PS/źródło:UOKiK
Zobacz także: