Za pozycjonowanie strony internetowej notariusz dostanie dyscyplinarkę

autor: Ewa Ivanova15.10.2013, 12:08; Aktualizacja: 15.10.2013, 12:25
Joanna Greguła, notariusz, rzecznik Krajowej Rady Notarialnej

Joanna Greguła, notariusz, rzecznik Krajowej Rady Notarialnejźródło: Materiały Prasowe

Zakaz reklamowania się notariuszy ma swoje uzasadnienie ustawowe i pochodzi wprost z Kodeksu etyki zawodowej notariusza, w którym powiedziane jest, że notariusz powinien wystrzegać się jakichkolwiek form nieuczciwej konkurencji. A do działań nieuczciwej konkurencji zalicza się również uprawianie reklamy osobistej w jakiejkolwiek postaci - mówi Joanna Greguła, notariusz, rzecznik Krajowej Rady Notarialnej

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło: gazetaprawna.pl
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (15)

  • test(2014-04-17 15:19) Zgłoś naruszenie 00

    >A do działań nieuczciwej konkurencji zalicza się również uprawianie reklamy osobistej w jakiejkolwiek postaci.
    A jak nazwać to co Szanowna Pani Joanna Greguła zrobiła, pozwalając podpisać swoją fotografię jako notariusz? Czy nie przypadkiem reklama osobista?

    Odpowiedz
  • udar(2014-02-19 23:11) Zgłoś naruszenie 00

    leśna baba

    Odpowiedz
  • i(2013-10-16 17:35) Zgłoś naruszenie 00

    obiecują reklamę że taka i owaka, i ślad np. po nich zaginął brak jakiegokolwiek kontaktu, możesz się próbować sądzić ale z jakim efektem tu duży ? nadto sądy wydają bardzo różne orzeczenia raz korzystne dla x innym razem dla y, przykład Amber G. gdzie wszystkie instytucje chyba w kraju biorą w tym udział i nie potrafią odzyskać pieniędzy większości „przekręconych” a co dopiero „szary” obywatel, koszt inicjowania procesu, przynajmniej niektóre koszty sądowe, poświecony czas już na wstępie znacznie większy, często aniżeli to o co chcemy walczyć, następnie podmiot y dokona pozycjonowania reklamy W RADOSNEJ W CAŁOŚCI LUB W CZĘŚCIOWO SWOJEJ TWÓRCZOŚCI reklamodawcy i mamy już dwóch „na karku” „milczących” i nieuchwytnych z prawem często niestety po ich stronie, a proces co najmniej rok, zwykle kilka lat, zamiast a. tymczasowy od razu bez zbędnych ceregieli, a czytających w internecie klientów lub innych osób w ogóle to nie obchodzi, co najwyżej mogą pomyśleć swoje lub się pośmiać, np. sędziego znieważonego wg x itp. przynajmniej pokażą w mediach i ktoś próbuje go bronić...

    Odpowiedz
  • Bartosz Bator(2013-10-16 17:04) Zgłoś naruszenie 00

    Szanowna Pani Notariusz, rzecznik Notariatu. Proszę najpierw przeczytać na czym polega czyn nieuczciwej konkurencji. Bowiem z Pani wypowiedzi wynika, że zupełnie Pani nie rozumie na czym on polega. Jak połączyć pozycjonowanie strony z czynem nieuczciwej konkurencji?

    Odpowiedz
  • Piotr(2013-10-16 10:15) Zgłoś naruszenie 00

    z jednej strony wszyscy wokół, na czele z ministrem sprawiedliwości oczekują od notariuszy konkurowania (czytaj obniżania stawek), robią z notariuszy przedsiębiorców zapominając czym miał w istocie być notariat, a z drugiej strony wprowadza się takie zakazy jak ten. Absurd i obłuda... Nikt tak na prawdę nie ma pomysłu na notariat, nikt nie jest w stanie określić statusu notariusza w obecnych czasach i jego pozycji ustrojowej.

    Odpowiedz
  • Prawnik(2013-10-16 08:27) Zgłoś naruszenie 00

    Skąd takie nagłe zainteresowanie władz notarialnych pozycjonowaniem kancelarii w internecie? Czyżby stara gwardia panicznie bała się dziesiątek nowych kancelarii, które zostaną niedługo otworzone? Strach przed konkurencją?

    Odpowiedz
  • p(2013-10-16 07:31) Zgłoś naruszenie 00

    To pozycjonowanie to chyba wyciąganie dodatkowych pieniędzy od reklamujących się, zapłacili za reklamę, oczywiście kwoty są różne, której nikt ma nie zobaczyć albo „cudem” zobaczy, jak x nie umieści jej w określonym miejscu ?, to jakiś absurd, skoro y zapewnia, że reklama będzie widoczna tu i ówdzie, niektóre reklamy „niechciane” wkoło się wyświetlają na stronach i nie da się ich usunąć albo to trwa i „krew człowieka zalewa”, x płaci za internet i nie ma na to wpływu musi czytać i tracić czas, np. na Onet tego typu reklam chyba „pozycjonowanych” jest mnóstwo, wypada sprawdzić zasadność i potrzebę tzw. modnego ostatnio pozycjonowania i nie jest to raczej „dzielenie włosa na czworo” !

    Odpowiedz
  • przechodzień(2013-10-15 22:57) Zgłoś naruszenie 01

    Czytam tu takie kretynizmy, że aż oczom nie wierzę! Kwiatek z całości to stwierdzenie, że 'pozycjonowanie nie jest reklamą", a czym jest? Tak jak chce autor tego kretynizmu - jest informacją?!
    Pozycjonowanie to jawne oszustwo i wprowadzanie w błąd. Mechanizmy stosowane przez specjalistów od "pozycjonowania" to jawna granda. Przy okazji wspomniani "specjaliści" za nic nie ponoszą odpowiedzialności i dodatkowo nigdy i nikomu nie dadzą gwarancji. Posiadam kilkadziesiąt stron w sieci od roku 1997 i nigdy nikomu nie zlecałem, oraz nigdy nie zlecę pozycjonowania, bo to zwykłe oszustwo, albo jak to teraz w modzie - chwyt marketingowy.

    Odpowiedz
  • JKa(2013-10-15 20:31) Zgłoś naruszenie 00

    "Wręcz przeciwnie, funkcja gwarancyjna i kontrolna notariatu może być sprawowana jedynie wówczas, gdy silny samorząd notarialny podchodzi pryncypialnie do naruszania przez swoich członków zasad etyki zawodowej, niezależnie od tego, czy pracują od roku, czy od dwudziestu lat"

    Buahahahahahahahaha...

    Ja dobrze działa podobna zasada u radców - artykuł z dzisiejszego dnia na głównej stronie GP na temat równych i równiejszych u radców.

    Odpowiedz
  • Artur StudioLokomotywa(2013-10-15 17:54) Zgłoś naruszenie 00

    "Informacje te z reguły umieszczane są na początku listy wyszukanych stron, a miejsce to jest zwykle wyróżnione (ma inny kolor tła)."

    - Czyli chodzi tutaj o linki sponsorowane (Google AdWords), które z pozycjonowaniem mają niewiele wspólnego. Tytul tego artykułu powinien nazywać się "Za reklamowanie się w AdWordsach..."

    Odpowiedz
  • k(2013-10-15 14:56) Zgłoś naruszenie 00

    Co za staromodne myślenie. Jest wolny rynek. Poza tym notariusze i tak reklamują się w lokalnych mediach. To coś zmienia? Zabronione będzie też umieszczanie płatnych wizytówek w spisach firm? Większość notariuszy ma takie wizytówki. Rada żyje w wyimaginowanej rzeczywistości? Poza tym pozyskiwanie linków też zalicza się do SEO - co jeżeli to konkurencja komuś zaszkodzi, lub jak rozróżnić link kupiony od darmowego? Kolejny martwy, zbędny przepis.

    Odpowiedz
  • karol(2013-10-15 14:45) Zgłoś naruszenie 00

    a czy notariusz może korzystać forum? i w stopce mieć link do swojej strony?
    czy będzie już karany za takie coś?

    Odpowiedz
  • prof(2013-10-15 14:28) Zgłoś naruszenie 00

    pozycjonowanie nie jest reklamą, to po prostu ułatwienie dostępu do informacji, tak samo jak naprawa chodnika przed siedzibą nie jest reklamą tylko ułatwieniem dostępu do notariusza, proponuję udać się po rozum do głowy

    Odpowiedz
  • seozgredpl(2013-10-15 14:24) Zgłoś naruszenie 00

    Stosując ten nakaz czy też zakaz notariat cofa się w rozwoju i właśnie nie idzie z duchem czasu ...

    Odpowiedz
  • pro(2013-10-15 13:54) Zgłoś naruszenie 00

    co za hipokryzja, zakaz reklamy wynika tylko stąd, że starzy notariusze o ugruntowanej pozycji, którzy dzięki dotychczasowemu monopolowi żyją sobie jak pączki w maśle, nie życzą sobie jakiejkolwiek konkurencji .

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane