statystyki

Opłaty półkowe: Dostawca ma szansę odzyskać swoje pieniądze

06.08.2013, 07:03; Aktualizacja: 06.08.2013, 09:18
Zakupy

Zakupyźródło: ShutterStock

Dostawcy produktów do dużych sklepów wciąż spotykają się z przypadkami wymuszania na nich ponoszenia różnego rodzaju opłat promocyjnych, marketingowych itp. Czy praktyki takie są dopuszczalne?

Opłaty zwane półkowymi są w świetle prawa niedozwolone, a dostawcy coraz częściej skutecznie walczą o ich odzyskanie. Podstawą takich roszczeń jest przede wszystkim art. 15 ust. 1 pkt 4 ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2003 r. nr 153, poz. 1503 z późn. zm.; dalej: u.z.n.k.). Mówi on, że czynem nieuczciwej konkurencji jest utrudnianie innym przedsiębiorcom dostępu do rynku, w szczególności przez pobieranie innych niż marża handlowa opłat za przyjęcie towaru do sprzedaży.


Pozostało 91% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane