W poniedziałek kolejny protest sędziów i prokuratorów

17.09.2011, 08:10; Aktualizacja: 17.09.2011, 09:02

Sędziowie i prokuratorzy po raz kolejny planują wyrazić sprzeciw wobec rządowych planów zamrożenia waloryzacji ich płac oraz niedawno uchwalonych zmian w Prawie o ustroju sądów powszechnych. Protest tych środowisk został zapowiedziany na poniedziałek.

wróć do artykułu

Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:PAP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (32)

  • tytus(2011-09-17 09:26) Zgłoś naruszenie 00

    Jaki sens ma obecny protest przed wyborami i możliwą zmianą rządzących. Taki protest miałby sens po wyborach.

    Odpowiedz
  • opo(2011-09-17 09:37) Zgłoś naruszenie 00

    Zatrudnić 100 razy więcej urzędników i dać im 500% podwyżki i zaraz będzie Grecja 2.

    Odpowiedz
  • :((2011-09-17 10:52) Zgłoś naruszenie 00

    a ja chcę napisać o e-sądzie, bo pod artykułem dotyczącym tego tematu nie można było zamieścić komentarza.Bulwersuje mnie fakt,że podkreśla się w nim znaczącą rolę w wydawaniu orzeczeń PRZEZ TRZECH SĘDZIÓW na miliony spraw wpływających do tego sądu.O tym,że to jest przeogromna praca REFERENDARZY nikt nie wspomina , ot tak jakby na marginesie,że jest tam zatrudnionych trochę referendarzy i jak gdyby ich rola była mało znacząca , służebna , a decyzje były podejmowane wyłącznie PRZEZ TRZECH SĘDZIÓW.
    To po prostu denerwuje,powoduje,że traci się motywację i ochotę do pracy.
    Czy referendarze , to jakiś motłoch, który nie zasługuje choćby na szacunek? Przecież nie różnimy się wykształceniem od sędziów ? Dlaczego tak nas deprecjonujecie ? Chcielibyście być tak traktowani ? Gdzie chrześcijańskie "nie rób drugiemu , co tobie niemiłe"?

    Odpowiedz
  • gest Kozakiewicza(2011-09-17 11:26) Zgłoś naruszenie 00

    Do roboty togowe nieroby!

    Odpowiedz
  • jvelzkeyek(2011-09-17 12:14) Zgłoś naruszenie 00

    Władza przeciw władzy


    Prokuratorsko-sądownicza trzecia władza
    na zamrożenie swoich płac się nie zgadza.
    Władza weźmie urlop na żądanie
    W sądzie i prokuraturze woźny zostanie.
    Przeciwko pierwszej władzy protest trzeciej
    o to, że prawo mogłaby stanowić lepiej.
    Złe prawo pierwszej trzecia stosuje.
    Generalnie jest tak, że każda prawo psuje.
    Czwarta władza opisze, opowie i pokaże,
    nieziszczalne marzenia władzy,czyli miraże.
    Sędziowie zapowiadają w procesach długie przerwy.
    Szarpać będą nie władzy, lecz podsądnym nerwy.
    Procesy wloką się i tak już latami.
    Nie zgadzam się z prawników postulatami!
    W togi ubrana i z orłami na piersi władza,
    w żądaniach swoich do władzy przesadza.
    Władze niech się usprawniają i dogadują.
    Tymczasem prawo i obywateli psują.
    Władza to służba krajowi i obywatelowi.
    Jak widać jej przedstawiciele nie są do niej gotowi.

    Odpowiedz
  • awe cezar(2011-09-17 12:22) Zgłoś naruszenie 00

    Panie Premierze najwyższy czas tych nierobów mających się ponad prawem zagonić do pracy .Niech swoją sumienna pracą a nie układami kolesioskimi zarobią na swoje utrzymanie, tak jak to robi miliony ciężko pracujących uczciwych Polaków,często za najniższą płacę.Taką płacę dałbym sędziom jako wyjściową a chcą więcej niech się wykażą swoimi wynikami ale nie takimi,które w 80% trafiają do sądów odwoławczych i sprawy ciągną się latami.Może wówczas nauczą się szanować nie tylko obywateli ale również i prawo które wykorzystują ze względu na luki prawne i wielointerpretacyjność.Każdy sędzia winien za swoje błędy odpowiadać całym swoim majątkiem,tak jak wszyscy pracodawcy.A nie żeby za ich błędy płaciło społeczeństwo.Ma Pan rację ,że chce pan nareszcie z tymi "świętymi krowami " zrobić czystkę.Bo to co się wyprawia w naszych sądach to jeden wielki skandal.

    Odpowiedz
  • ASAN(2011-09-17 12:39) Zgłoś naruszenie 00

    TAM POTRZEBNA LUSTRACJA !!! ZA TAKĄ PRACĘ TO I TAK ZARABIAJĄ ZA DUŻO!!! TAKI SĘDZIA CAŁĄ KARIERĘ OPIERA NA 1-2 SPRAWACH, KTÓE CIĄGNIE LATAMI !!!

    Odpowiedz
  • OB(2011-09-17 14:14) Zgłoś naruszenie 00

    Jedyna grupa spoleczna w sektorze publicznym, ktora powinna miec waloryzacje wedlug wskaznika wzrostu wynagrodzen powinni byc emeryci, bo oni, niestety, nie maja mozliwosci podwyzki swojego swiadczenia z tytulu awansu.

    Wszystkie inne grupy w sferze publicznej powinny miec nizszq indeksacje/waloryzacje plac oparta byc moze na wskazniku inflacjii i wskazniku wzrostu PKB.
    Ich wzrost wynagrodzen powinien sie odbywac glownie na dobrze opracowanych siatkach plac z mozliwoscia relatywnie czestych awansow, uzaleznionych od wydajnosci pracy, podnoszenia swoich kwalifikacji itp.

    Odpowiedz
  • Przechodzień...(2011-09-17 16:17) Zgłoś naruszenie 00

    Protesty...,no niech sobie jeszcze poprotestują,ale tzw."powstzrymywanie się od czynności procesowych"-czy to przypadkiem nie jest jedną z form powstrzymywania się od wykonywania pracy za którą to pracę oczekują większych pieniędzy ?
    Jaka praca więc ...taka płaca.
    Pisanie o tym,że studiowało się 5 lat,a potem jeszcze jakieś 3 letnie aplikacje...nikt przecież nikogo siłą nie zmusza do bycia sędzią czy...prokuratorem.
    W innych zawodach również trzeba skończyć kilkuletnie studia i odbyć praktyki a normą powszechną jest stałe,ciągłe doskonalenie i pogłębianie swojej wiedzy- zgodnie z zasadą kto się nie rozwija stoi w miejscu.
    Zatem oczekiwanie że studia i aplikacje powinny zapewnić Wam stały dopływ większej gotówki jest postawą co najmniej roszczeniową.
    Trudno się zatem dziwić,że większość Polaków,którzy mieli jakąkolwiek styczność z sądami i tzw. wymiarem sprawiedliwości określa je mocnymi lub bardzo mocnymi słowami .
    Panie i Panowie Sędziowie,Prokuratorzy i cała rzesza Waszych pomocników ,którzy jesteście sowicie opłacani przez nas obywateli wytwarzających tzw.Dochód Narodowy,przez podatników z których to podatków Wy żyjecie
    -weżcie się wreszcie solidnie do... pracy.
    Dobra płaca tylko za dobrą pracę.
    Nikt nie powinien płacić Wam za lenistwo i tzw.markowaną pozorowaną pracę.

    Odpowiedz
  • rozsądny(2011-09-17 16:35) Zgłoś naruszenie 00

    do 6: najpierw włądza zrobi czystkę - jak to piszesz- z sędziami, a zaraz potem z tobą... bo gdzie pójdziesz jak ci nastawiony przez twego nieprzyjaciela policjant spuści wpier... na ulicy...? do premiera? przez on jest przełożónym wszystkich policnjantów? sobie pan praemier - ktokolwiek nim będzie - krzywdzy nie d a zrobić. w tej sytuacji tylko niezawisłe sądy zapewnią ci ochronę i obronę, ale ty chce je do cna skundlić, tak żeby sędziowie byli dziadami i popychadłami wszelkich władz... sam tego chcesz, sam tego żądasz, pamiętaj, że takie reweolucje za chwilę pożerają własne dzieci... jak za twarz złapia sędziów to TY!!! będziesz nastęny... hehehe i dobrze.

    Odpowiedz
  • rozsądny(2011-09-17 16:37) Zgłoś naruszenie 00

    widzisz Joasia córka Stasia, takim jak spod 6 to nie wytłumaczysz. on sobie myśłi, że sędzia rejonowy to specjalnie wydaje takie orzeczenia, żeby mu je za chwilę uwalili... heheh kompletna dyletancja...

    Odpowiedz
  • Joasia, córka Stasia(2011-09-17 17:51) Zgłoś naruszenie 00

    ubawił , mnie Pan spod postu nr 10 piszący o tych biedakach, co to dochód narodowy wypracowują - sam biedak nie wie, że sędzia też płaci podatki i zrzuca się m.in. na to, aby ten pracodawca sobie mógł VAT poodliczać.
    Naród nie dostrzega związku przycyznowo - skutkowego pomiędzy kiepskim prawem, uchwalanym przez rolników, lekarzy, nauczycieli itp. a koniecznością jego stosowania przez sędziów lub urzędników. Ciekawa jestem ile spraw w opinii tych niezadowolonych sędzia powinien rozstrzygać w ciągu roku. Czy np. 625 rozstrzygnięć (w tym wyroki i postanowienia w sądzie pierwszej instancji) to dużo, czy mało ? Bo jak mało, to można zrobić drugie tyle, po łebkach, "z lotu ptaka" a potem będzie płacz i pomstowanie, bo sedzia niedokładny, bo się pomylił. Doba ma tylko 24 godziny a czas jest względny tylko na poziomie kwantowym. Ile czasu w ciągu doby sędzia powinien poświęcić na pisanie wielostronicowych uzasadnień ??? A co do hasła "nikt nie kazał być sędzią" - oczywiście to prawda, tyle tylko, że jeżeli drodzy rodacy oczekują sprawnych, mądrych i sprawiedliwych sędziów, to niestety ale obecny poziom wynagrodzeń - zwłaszcza w porównaniu do np. posłów jest absolutnie nieadekwatny. Jak się chce dobrego fachowca, to trzeba mu zapłacić.

    Odpowiedz
  • Rafał_K(2011-09-17 18:21) Zgłoś naruszenie 00

    Jak ja lubiem tyh pracujonyh pżdeźiembiorczyh tómanuf...

    Tak wygląda 80% pism kierowanych do sądów, bo nie każdy umie skorzystać z wiedzy nabytej w szkole podstawowej.

    Zgadzam się z tym, że wszyscy powinniśmy więcej i lepiej pracować. Tylko, że w sądownictwie przybywa spraw lawinowo, a ilość zatrudnionych osób do ich obsługi zmienia się o połowę mniej.

    Wystarczy porównać statystyki, ile spraw sądownictwo załatwiało 10 lat temu, a ile obecnie. Ilu sędziów to robiło.

    Co do wynagrodzeń. Zgodzę się, że dla Kowalskiego pracującego za 2 k na rękę, pensja na poziomie 6 k, wydaje się szczytem marzeń. Ale na litość, nie porównujmy sędziów do operatorów ręcznej miotły, a do lekarzy, architektów, adwokatów, inżynierów i osób zajmujących stanowiska kierownicze, a w tej konfiguracji sędziowie zarabiają znacznie mniej.

    Dlaczego??!!

    Odpowiedz
  • hmm(2011-09-17 20:32) Zgłoś naruszenie 00

    Joasiu po tym wpisie, że sędziowie zrzucają się na podatki żeby przedsiębiorca mógł odliczyć VAT napełnia mnie przerażeniem myśl, że możesz być sędzią w gospodarczym.

    Odpowiedz
  • tytus(2011-09-17 21:27) Zgłoś naruszenie 00

    Fakt jest taki, ze sędzią jest się całą dobę, nie tylko w sądzie. Nawet jak człowiek jest w domu to się zastanawia nad sprawami. Z tej pracy się nigdy nie wychodzi. Normalnie płacimy podatki jak wszyscy i tak jak wszyscy zarabiamy po prostu za mało, nawet jeśli jest to więcej niż zarabia pozostała część innych grup zawodowych.

    Odpowiedz
  • Do sędziów(2011-09-17 22:26) Zgłoś naruszenie 00

    Sędziowie powinni poczekać co będzie po wyborach władzy ustawodawczej. Z programu wyborczego PiSu wynika ,że jeżeli i wygra to nastąpi rewolucyjna zmiana w sądownictwie i prokuraturze oraz adwokaturze, a wtedy nie będzie samorządu ani prawa żądania podwyżek.gdyż PiS da podwyżki.ale na jakich zasadach i komu.Poczekajcie i czytajcie programy wyborcze!

    Odpowiedz
  • Konstytualista(2011-09-17 23:50) Zgłoś naruszenie 00

    Dziwne ,że 1 władza , czyli posłowie i senatorowie nie upominają się o podwyżki, ale je sobie sami przyznają. Może 1 i 2 władzy podwyżki powinna przyznawać 3 władza np Sąd Najwyższy.Tak dalej być ie może że sądownictwo formalnie jest trzecią władzą ale faktycznie zależna od pierwszej a nawet drugiej (rządu) To już Prokuratura jest b. niezależna od sądów.

    Odpowiedz
  • abc(2011-09-17 23:59) Zgłoś naruszenie 00

    10: Przechodzień... z IP: 83.25.210.* (2011-09-17 16:17) napisał

    "...Panie i Panowie Sędziowie,Prokuratorzy i cała rzesza Waszych pomocników ,którzy jesteście sowicie opłacani przez nas obywateli ..."

    Akurat tak się składa, że wbrew powszechnemu mniemaniu to większość tych pomocników ledwo wiąże koniec z końcem za 1.800,00 brutto !!!

    Odpowiedz
  • Prawnik(2011-09-18 00:24) Zgłoś naruszenie 00

    Radzę nie odpowiadać na prowokacyjne wpisy frustratów którzy nie rozszumią nawet tego co piszą.

    Odpowiedz
  • Moje zdanie(2011-09-18 00:58) Zgłoś naruszenie 00

    Sędziowie powinni zarabiać więcej ale jest ich zdecydowanie za dużo i to o około 30-50%. System prawny mamy podobny do niemieckiego i tylu też co niemcy mamy sędziów ale mieszkańców o połowę mniej a obrót gospodarczy dużo dużo mniejszy i mniej skomplikowany.
    Bez urazy ale powinno się przeprowadzić weryfikację, zostawić z 60% najlepszych a reszcie niestety podziękować, jak są dobrzy na wolnym rynku z pewnością sobie poradzą a jak tak kochają pracę w sądach to mogą zasilić administrację sądową

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane