Korzystający z karty kredytowej ma obowiązek zgłosić bankowi wszelkie niezgodności przy dokonywaniu płatności, w tym może kwestionować opłaty związane z kartami kredytowymi. W razie zaniechania tego obowiązku dochodzenie należności od banku jest utrudnione.
W trakcie zimowego wypoczynku korzystałam z kart kredytowych. Po powrocie do pracy zorientowałam się, że zgubiłam jedną z nich. Niestety okazało się, że przy jej użyciu dokonano dwóch transakcji. Czy bank zawsze ma obowiązek zwrócenia mi skradzionych pieniędzy?
W regulaminie karty kredytowej znalazłam zapis, zgodnie z którym bank zastrzegł sobie prawo do dokonywania potrąceń z wszelkich rachunków prowadzonych na rzecz klienta przez ten bank oraz z wszelkich wierzytelności (wymagalnych i niewymagalnych), jakie przysługują klientowi. Czy takie postanowienie jest zgodne z prawem?
Umowa o kartę kredytową, którą posiadam, nie przewiduje żadnych dodatkowych opłat za korzystanie z karty. Czy jednak za posługiwanie się nią za granicą banki pobierają jakieś opłaty?
Po powrocie z ferii zimowych spędzonych za granicą otrzymałam wyciąg z karty kredytowej. Wśród znacznej liczby operacji płatniczych znalazłam i takie, które nie zostały przeze mnie dokonane. Czy mogę podważyć zasadność tych transakcji?
Spłacając zadłużenie na karcie kredytowej, zauważyłem, że bank dowolnie księguje kolejność spłaty zadłużenia z tytułu różnie oprocentowanych transakcji. Czy bank ma do tego prawo?
To jest tylko część artykułu. W pełnej wersji poznasz odpowiedzi na powyższe pytania. Zobacz artykuł w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jak kwestionować opłaty związane z kartami kredytowymi.
Pozostało
69%
treści
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama