Za trzy wykroczenia początkujący kierowca straci prawo jazdy

autor: Łukasz Kuligowski05.01.2011, 03:00; Aktualizacja: 06.01.2011, 13:36

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Ten, który trzy razy przekroczy dozwoloną prędkość na drodze, straci prawo jazdy.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (16)

  • kierowniczka(2011-01-27 01:54) Zgłoś naruszenie 00

    czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć na czym dokładnie miałby polegać "kurs reedukacyjny"? czy są to dodatkowe zajęcia teoretyczne czy praktyczne, w jakim wymiarze godzin i czy odbywają się w jakimś specjalnym ośrodku, czy w tym w którym dany kierowca uczył się jeździć, czy może w innym dowolnie wybranym ośrodku?

    Odpowiedz
  • Wojtula(2011-01-12 13:20) Zgłoś naruszenie 01

    Co do prędkości jakie zostały nałożone na młodych to całkowicie się z tym zgadzam, tez bylem młodym kierowca i przez swoja brawurowa jazdę omalże nie zabiłem kilku osób i siebie bo co chciałem pokazać klasę jak się jeździ a miałem zaledwie tydzień wydane prawo jazdy potem za jakiś rok powtórka ta sama głupota i chyba właśnie minął ten czas ze zrozumiałem ze wielkie g... ze mnie nie kierowca i zacząłem myśleć podczas jazdy no a co do korzystania w pracy z auta jak najbardziej bzdura powinno się tego nie ograniczać tylko nadal otrzymać minimalne prędkości

    Odpowiedz
  • puff(2011-01-10 11:33) Zgłoś naruszenie 10

    Taak jasne.. Idzie niż demograficzny, a trzeba załatwić pracę ośrodkom WORD. Żeby nie musieli nadmiernie nadużywać oblewania egzaminów.

    Odpowiedz
  • mop(2011-01-06 21:15) Zgłoś naruszenie 10

    Ja bym poszedł dalej włączył bym do pracy K.k i po trzech wykroczeniach 3 lata odsiadki jeszcze by bezpieczniej było a co jak szaleć to szaleć. No i oczywiście konfiskata całego majątku na rzecz skarbu państwa żeby ten młody pirat drogowy po wyjściu na wolność nie miał środków na zakup samochodu.

    Odpowiedz
  • Cezar(2011-01-06 16:03) Zgłoś naruszenie 00

    Fajnie, że chcą zwiększyć bezpieczeństwo, ale metody, które wprowadzają w życia doprowadzą do sytuacji odwrotnej. Staż kierowcy nie ma wiele wspólnego z jego doświadczeniem na drodze, a właściwie ma tylko w obrębie jednego kierowcy. Tzn, że nie można porównywać roku doświadczenia kierowców. Jest to moim zdaniem prawdziwa dyskryminacja. Jak można tak samo traktować/oceniać doświadczenie kierowcy, który jeździ od czasu do czasu i w ciągu roku przejechał załóżmy 1tys km (większość moich znajomych) a ja np 30 kilka tys km i za sobą uniknięcie wielu kolizji, w których nie byłbym winnym. Aby zwiększyć bezpieczeństwo trzeba zwiększać świadomość i umiejętności kierowców. Umiejętności analizowania warunków na drodze, umiejętności patrzenia na drogę oraz manualnych umiejętności kontroli pojazdu. Moim zdaniem można to uzyskać poprzez obowiązkowe kursy jazdy po torze w imitowanych warunkach drogowych. Obowiązek po zdaniu prawa jazdy jazd z instrktorami w mieście i korygowanie typowych błędów. Organizowanie zawodów jazdy po torze z przeszkodami. W dziedzinie motywacji do wolnej jazdy nie robiłbym nic:) Jeśli kierowca jeżdżac na kursie poczuje, że jednak nie potrafi zapanować nad autem to automatycznie sam będzie jeździł wolniej. Ograniczenia prędkości i wykroczeń spowodują tylko, że 2 lata dla młodych kierowców będzie stracone.

    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • Sejm się przesilił i poronił(2011-01-06 14:02) Zgłoś naruszenie 10

    1. Dalczego dzielić kierowców wg wieku, a nie umiejętności?;
    2. Dlaczego tylko młodzi mają być na celowniku a nie wszyscy jednakowo?
    3. Rozum nie jest przypisany do wieku!! - wystarczy popatrzeć na posłów.

    Odpowiedz
  • marino(2011-01-06 11:10) Zgłoś naruszenie 00

    POTRZEBA MOBILIZACJI I COS TYM BARANOM POKAZAC ZE TO NIE TEDY DROGA JAKA WOLNOSC

    Odpowiedz
  • A(2011-01-05 22:31) Zgłoś naruszenie 10

    CO MA ZROBIC "MŁODY KIEROWCA " PROWADZĄCY JUZ DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZĄ - ZAWIESIĆ JĄ NA OKRES 8 MIESIĘCY ,Z CZEGO ON BĘDZIE ŻYŁ , PRAWIE KAŻDA DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA WYMAGA POSIADANIA UPRAWNIEŃ DO KIEROWANIA POJAZDEM.
    WIDAĆ KOLEJNY BUBEL PRAWNY.

    Odpowiedz
  • Mario(2011-01-05 15:56) Zgłoś naruszenie 20

    Proponuję od razu skopiować ustawę z 1865 roku (red flag act) zaadoptowaną na rzecz "młodych kierowców"
    1. Pojazdy prowadzone przez młodych kierowców muszą być obsługiwane przez co najmniej trzy osoby, a w przypadku ciągnięcia przyczep, czwarta osoba musi mieć baczenie nad ruchem.
    2. Co najmniej na 60 jardów przed pojazdem ma iść człowiek z czerwoną chorągiewką i ostrzegać użytkowników drogi o zbliżaniu się pojazdu. Ma on ponadto obowiązek pomagać w usuwaniu innych pojazdów z drogi, a razie potrzeby zatrzymać pojazd.
    3. Największa dopuszczalna szybkość pojazdów prowadzonych przez młodych kierowców ograniczona zostaje poza obrębem osiedli do 4 mil na godzinę.
    4. Każdy pojazd prowadzony przez młodych kierowców ma być natychmiast zatrzymany na każde żądanie przechodniów, woźniców i jeźdźców, którzy wyrażają to żądanie podniesieniem ręki.
    A co! w końcu prawodawstwo Unijne!

    Odpowiedz
  • Voyt.(2011-01-05 14:20) Zgłoś naruszenie 10

    Dodatkowe zawalidrogi.
    To jest chore.

    Odpowiedz
  • Polak.(2011-01-05 13:06) Zgłoś naruszenie 10

    Chory system i cała Polska z tym rządem wstyd mi za nich ...

    Odpowiedz
  • gość(2011-01-05 12:44) Zgłoś naruszenie 10

    Ograniczenie prędkości dla młodych kierowców pozbawiony jest logiki. W tej sytuacji tworzy to potencjalne zagrożenie na drodze - jedzie wolniej niż pozostali i blokuje ruch, z dużym prawdopodobieństwem będzie taki pojazd "poganiany" światłami, szczególnie przez kierowców TIR-ów. Konsekwencja zwiększony stres a skutki możliwe do przewidzenia.
    Cóż szare komórki ciemnieją najszybciej na Wiejskiej.

    Odpowiedz
  • z20letnimstażemkierowca(2011-01-05 11:40) Zgłoś naruszenie 10

    Łamanie KOostytucji RP !

    Taki sam przepis m obowiązywać wszystkich.
    Jeśli kierowca z 20 letnim stażem 3 razy przekroczy prędkość, też mu bedzie odebrane prawo jazdy.
    No, ale u nas jak za komuny są równi i równiejsi, mądrzy i głupsi, koledzy i nie koledzy, z partii i nie z partii. Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • Adrian(2011-01-05 09:24) Zgłoś naruszenie 00

    Witam

    Posiadam prawo jazdy od 2006 roku (nieprzerwanie)
    Zastanawiam sie nad zdobyciem uprawnień na kategorię C.
    Jeżeli bym zdał pomyślnie egzamin to czy byłbym traktowany jako młody kierowca ponownie ???

    Pozdrawiam

    Odpowiedz
  • bufetowa(2011-01-05 08:59) Zgłoś naruszenie 10

    Jeżeli prof. Ryszard Stefański mówi że te przepisy to dobry pomysł na powstrzymanie młodych kierowców od brawurowej jazdy to ma rację. Gdybym teraz zdawał egzamin to po egzaminie włożyłbym prawo jazdy do szuflady na dwa lata. Tylko nie wiem, czy po tych dwóch latach (według jakże wspaniałych przepisów) byłbym "bezpieczniejszym" kierowcą.

    Zmiany te mają na celu wydoić przyszłego kierowcę jak krowę z pieniędzy. Śmiem twierdzić, że zmiany te pogorszą bezpieczeństwo na drodze. Ponieważ dyskryminują świeżo upieczonych kierowców. Jeżeli ktoś prowadząc samochód ma przeświadczenie, że jest gorszy, to nie ma szans. Im większe ciśnienie tym większa reakcja. W tym przypadku negatywna.
    Może od razu zaorać cały system edukacji kierowców. Po co nam młodzi niedoświadczeni kierowcy? Przecież lepiej, żeby ich nie było na drodze! Powoli dochodzimy do absurdów, które tworzą wielcy "eksperci", profesorowie.

    W jakim kraju żyjemy jeżeli w wieku 19 lat obywatele mogą wybierać najważniejsze władze w państwie, mogą ponosić odpowiedzialność za przyszłość państwa, za demokrację, a nie mogą wsiąść na motocykl?
    Absurd!

    Odpowiedz
  • lol(2011-01-05 08:35) Zgłoś naruszenie 10

    To jest chore, idioci ustanawiaja reguly przykro jest na to talatajstwo patrzec.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane