Gminy będą aktualizowały i uzupełniały informacje dotyczące budynków, mieszkań, obiektów zbiorowego zakwaterowania i osób.

Dziś wchodzi w życie rozporządzenie Rady Ministrów, które określa dane jakie mają zostać zaktualizowane w zestawieniu budynków, mieszkań i osób. Aktualizacja danych związana jest z narodowym spisem ludności, który zostanie przeprowadzony przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w dniach od 1 kwietnia do 30 czerwca 2011 roku. Obowiązek uzupełniania zestawienie budynków, mieszkań i osób został nałożony na urzędy gmin. Zgodnie z rozporządzeniem gminy będą uzupełniały informacje dotyczące:

- budynków (nazwa miejscowości, nazwa ulicy, numer porządkowy budynku, dodatkowa numeracja budynków położonych na tej samej nieruchomości i oznaczonych tym samym numerem porządkowym, rodzaj budynku, lokalizacja budynku na mapie cyfrowej)
- mieszkań (typ, numer mieszkania, przyczyna niezamieszkania mieszkania będącego własnością gminy, w stosunku do innych zasobów możliwość określenia „przyczyna nieznana”)
- obiektów zbiorowego zakwaterowania (nazwa obiektu, liczba miejsc w obiekcie, liczba budynków zajmowanych przez obiekt, liczba mieszkań zlokalizowanych na terenie obiektu nieprzeznaczonych dla pensjonariuszy tego obiektu,
- osób (imiona, nazwisko, numer PESEL, charakter pobytu, kraj obywatelstwa, przyporządkowanie osób do odpowiednich mieszkań).


Zaktualizowane zestawienie wraz z innymi zbiorami tworzącymi Bazę Danych NSP 2011 zostanie wykorzystany do utworzenia wykazu adresowo – mieszkaniowego wykorzystywanego do identyfikacji budynków i mieszkań, zarządzania pracami spisowymi. Powyższe rozporządzenie ma na celu wykonanie upoważnienia zawartego w ustawie z dnia 4 marca 2010 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2011 r.