Dużym udogodnieniem jest sporządzenie przez ZUS wielu dokumentów ubezpieczeniowych na podstawie danych z wniosku o wpis do ewidencji. Jednak niektóre formularze musi wypełnić samodzielnie przedsiębiorca. Wizyta w ZUS w celu ich złożenia nie jest jednak konieczna. Zgłoszenie do ubezpieczeń można przekazać w formie elektronicznej albo za pośrednictwem poczty.
Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne
Rozliczenia z ZUS
Zawieszanie działalności gospodarczej
Wznowienie wykonywania działalności
• Co stanowi podstawę wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe osób prowadzących działalność gospodarczą?
• Jak zgłosić się do dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego?
• Jakie terminy obowiązują płatników przy składaniu do ZUS deklaracji rozliczeniowych?
• Kto jest zobowiązany do opłacania składek na ubezpieczenia społeczne mimo zawieszenia działalności?
• Jakie dokumenty trzeba złożyć do ZUS po wznowieniu wykonywania działalności?