ZMIANA PRAWA - Zakładanie punktów informacyjnych dla administracji, usługodawców i usługobiorców usprawni świadczenie usług drogą elektroniczną.
Nowelizacja ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną wynika z konieczności uzupełnienia dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z 8 czerwca 2000 r., która została wdrożona w sposób niepełny. Dzięki poprawkom Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji zostanie zmieniona definicja usługi elektronicznej. Nawiązuje ona do art. 50 Traktatu Ustanawiającego Wspólnotę Europejską, zgodnie z którym usługami są świadczenia wykonywane zwykle za wynagrodzeniem.
Dodano także do ustawy definicję siedziby usługodawcy, czyli przedsiębiorcy krajowego lub zagranicznego prowadzącego działalność gospodarczą na terytorium Polski w formie oddziału w rozumieniu przepisów ustawy z 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej.
Operatora w art. 3 pkt 3 zastąpiono przedsiębiorcą telekomunikacyjnym jako podmiotem uprawnionym do wykonywania działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu usług telekomunikacyjnych, dostarczaniu sieci lub oferowaniu udogodnień towarzyszących.
Ważną zmianą jest wprowadzenie do ustawy możliwości powstawania punktów kontaktowych dla administracji oraz dla usługodawców i usługobiorców. Punkty te mają udzielać pomocy poprzez zbieranie i przekazywanie informacji o ważnych rozstrzygnięciach administracyjnych i sądowych dotyczących świadczenia usług elektronicznych. Usługobiorcom dostarczane będą dzięki tym punktom rady i informacje na temat ich praw i obowiązków, jak również na temat procedur reklamacyjnych. Taki punkt kontaktowy zostanie utworzony w Ministerstwie Gospodarki w ramach Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Koszt obsługi przedsięwzięcia jest niewielki - jak wynika z innych doświadczeń unijnych - i ogranicza się do jednego etatu pracowniczego oraz wyposażenia stanowiska w sprzęt elektroniczny i bazę danych.
Podstawa prawna
• Ustawa z 18 lipca 2002 r o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
Pozostało
72%
treści
Reklama
Reklama