statystyki

Chcesz pracować, pokaż się w internecie. Warszawska Okręgowa Izba Radców Prawnych uruchomiła wyszukiwarkę

03.12.2019, 11:16; Aktualizacja: 05.12.2019, 23:23
Wyszukiwarka będzie na bieżąco aktualizowana. Ma również wzmacniać pozycję radców prawnych, także dzięki intensywnej kampanii reklamowej.

Wyszukiwarka będzie na bieżąco aktualizowana. Ma również wzmacniać pozycję radców prawnych, także dzięki intensywnej kampanii reklamowej.źródło: DGP

Dziś prawników sprawdza się w sieci. Dlatego warszawska Okręgowa Izba Radców Prawnych uruchomiła nową wyszukiwarkę dla potencjalnych klientów

K lient trafiający do radcy prawnego tak po prostu z ulicy to rzadkość. Dziś liczy się widoczność w sieci – tłumaczy Włodzimierz Chróścik, dziekan Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, a także przewodniczący Komisji Wspierania Rozwoju Zawodowego KRRP.

– Marketing szeptany już nie wystarcza. W USA i Kanadzie zaledwie jedna trzecia klientów indywidualnych sięga po prawnika z polecenia. Ten trend dotarł już do Polski. Ponad połowa Polaków szuka prawnika w internecie, a tylko 46 proc. korzysta z fachowców z polecenia – mówi prof. Ryszard Sowiński z Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, autor raportu „Strategie konkurowania indywidualnych kancelarii radców prawnych” na temat sposobów konkurowania kancelarii radcowskich, przygotowanego na zlecenie Krajowej Izby Radców Prawnych i zaprezentowanego w październiku. Wynika z niego, że wprawdzie rekomendacje znajomych są nadal ważne, ale potencjalni klienci weryfikują je w sieci. Stąd liczy się wizerunek kancelarii budowany w internecie. Jeśli klienta nie przekonuje, wybiera on innego prawnika albo szuka w sieci informacji, by samodzielnie rozwiązać swój problem.

Według prof. Sowińskiego odejście od modelu analogowego to rezultat zmiany pokoleniowej. – Klienci w wieku 25–34 lata przykładają dużą wagę do tego, czy i jak prawnik jest oceniany w sieci. Znacznie większą niż ci w wieku ponad 55 lat. To naturalna zmiana, bo w grupie klientów kancelarii prawnych jest coraz więcej osób, które wychowały się w świecie cyfrowym. Ten trend przyspiesza również dzięki rozwojowi mediów społecznościowych – podsumowuje prof. Sowiński.


Pozostało jeszcze 71% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane