statystyki

Nowelizacja ustawy o odpadach. Będzie mniej papieru i formalizmu

autor: Szymon Cydzik14.08.2018, 07:48; Aktualizacja: 14.08.2018, 08:51

Możliwość dostarczania kopii zamiast oryginałów, komunikacja elektroniczna oraz rezygnacja z wzorów formularzy – to główne założenia nowelizacji ustawy o odpadach.

Do 24 lipca organizacje odzysku, firmy zajmujące się gospodarowaniem odpadami, wprowadzające na rynek pojazdy, opony, oleje smarowe, baterie, akumulatory, sprzęt elektryczny i elektroniczny oraz opakowania musiały zarejestrować się w bazie danych o produktach i opakowaniach oraz gospodarce odpadami (potocznie zwaną bazą danych o odpadach – BDO). Została ona utworzona przez Ministerstwo Środowiska w styczniu, a podmioty podlegające wpisowi miały sześć miesięcy, by złożyć wniosek o rejestrację. Wczoraj w bazie było wpisanych prawie 62 tys. podmiotów, wiele kolejnych czeka w kolejce.

Ponieważ problem dotyczy dużej liczby firm z wielu branż i rodzi wiele biurokratycznych obowiązków, resort przygotował projekt mający ułatwić im życie. Zakłada on m.in. informowanie o założeniu konta w rejestrze oraz nadanym loginie i haśle drogą elektroniczną. Dotąd starostowie robili to listownie.


Pozostało jeszcze 50% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane