statystyki

Auto hybrydowe w urzędzie to nie elektryczne

autor: Jakub Pawłowski03.07.2018, 17:00
Zebrane w nim środki (6,75 mld zł w ciągu 10 lat, według szacunków resortu) mają wspomóc samorządy w rozwoju elektromobilności, w tym w wymianie aut na elektryczne.

Zebrane w nim środki (6,75 mld zł w ciągu 10 lat, według szacunków resortu) mają wspomóc samorządy w rozwoju elektromobilności, w tym w wymianie aut na elektryczne.źródło: ShutterStock

 Resort energii rozwiał nadzieje części samorządów, które liczyły, że inwestując w dużo tańsze pojazdy o napędzie hybrydowym, będą mogły wypełnić nowe obowiązki narzucone im na mocy ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych (Dz.U. z 2018 r. poz. 317).

W odpowiedzi na interpelację poselską (nr K8INT22246) wiceminister energii Michał Kurtyka poinformował, że ustawowy obowiązek dotyczący wykorzystywania pojazdów elektrycznych we flotach aut użytkowanych przez administrację państwową i samorządową dotyczy tylko pojazdów typu BEV (pojazd całkowicie elektryczny). Oznacza to, że w udziale pojazdów nie będą uwzględniane auta hybrydowe.

Co ciekawe, Ministerstwo Energii wskazało, że samorządy nie muszą mieć tych aut na własność. Dopuszczalne są bowiem również inne formy używania pojazdów, np. leasing. Mogą one być też wypożyczone, użyczone lub będące w posiadaniu urzędu na podstawie innej formy prawnej – wyjaśnił Kurtyka.


Pozostało 63% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane