statystyki

Adres nie jest niezbędny do zwrotu biletu

autor: Sławomir Wikariak25.06.2018, 07:44; Aktualizacja: 25.06.2018, 08:08
narciarz

– Skoro zwrot następuje z powodu tego, że usługa nie została wykonana, bo kolejka nie kursowała, to firma nie ma podstaw, aby żądać informacji, których przy sprzedaży biletu nie żądała – czyli danych adresowych niedoszłego pasażera – uważa Maciej Gawroński, partner zarządzający w kancelarii Gawroński & Partners s.k.a.źródło: ShutterStock

Po interwencji DGP turyści i narciarze nie muszą już podawać adresu zamieszkania, gdy chcą zwrócić bilety na Kasprowy Wierch.

Z problemem żądania zbyt szczegółowych danych osobowych przy reklamacji zgłosili się do DGP czytelnicy. Kupili oni skipassy na Kasprowy Wierch. Ostatniego dnia ich pobytu wyciąg nie działał z powodu zbyt silnego wiatru. W takich sytuacjach Polskie Koleje Linowe zwracają pieniądze. Gdy jednak czytelnicy poprosili o to pracownika kasy, ten zażądał podania adresu zamieszkania. Odmówili, uznając to za zbyt dużą ingerencję w prywatność. 

Po opublikowaniu artykułu otrzymaliśmy informację od PKL, że spółka zmieniła podejście i oddaje pieniądze za niewykorzystane z powodu złej pogody bilety bez konieczności podania adresu. Decyzję taką podjęła po ponownej analizie prawnej.


Pozostało 72% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane