statystyki

RODO: Będzie wiadomo, kiedy należy analizować ryzyko

autor: Sławomir Wikariak29.03.2018, 07:47; Aktualizacja: 29.03.2018, 09:48
RODO

Wśród nowych obowiązków, które narzuca unijne rozporządzenie 2016/679 o ochronie danych osobowych (RODO), pojawia się konieczność przeprowadzania przez administratorów tzw. ocen skutków dla ochrony danych osobowych (ang. Data Protection Impact Assessment; dalej: DPIA).źródło: ShutterStock

Wypuszczenie na patrol policjantów z kamerami czy wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości to przykłady działań, które będą wymagały przeprowadzenia oceny skutków dla ochrony danych osobowych.

Wśród nowych obowiązków, które narzuca unijne rozporządzenie 2016/679 o ochronie danych osobowych (RODO), pojawia się konieczność przeprowadzania przez administratorów tzw. ocen skutków dla ochrony danych osobowych (ang. Data Protection Impact Assessment; dalej: DPIA). Będą one obligatoryjne wszędzie tam, gdzie pojawi się ryzyko naruszenia praw lub wolności osób.

Skąd czerpać wiedzę, czy dany sposób przetwarzania danych wymaga DPIA? Z pomocą ma przyjść wykaz przygotowywany przez generalnego inspektora ochrony danych osobowych. Wczoraj na stronie internetowej został opublikowany jego projekt.

– W ten sposób rozpoczęliśmy konsultacje społeczne. Do 30 kwietnia czekamy na uwagi wszystkich zainteresowanych. Chcielibyśmy, aby każdy mógł przedstawić swe stanowisko – powiedziała wczoraj dr Edyta Bielak-Jomaa, GIODO. Liczy ona szczególnie na udział w konsultacjach ekspertów z różnych sektorów i środowisk: prawników, informatyków, ekspertów do spraw bezpieczeństwa, socjologów czy etyków.


Pozostało 68% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane