Przepisy o transporcie publicznym uderzą w samorządy: Komunikacja skazana na stare autobusy

autor: Jakub Pawłowski24.01.2018, 08:45; Aktualizacja: 24.01.2018, 08:53
Ministerstwo chce też wprowadzić regulacje, które wspierałyby lokalnych, rodzinnych przewoźników.

Ministerstwo chce też wprowadzić regulacje, które wspierałyby lokalnych, rodzinnych przewoźników.źródło: ShutterStock

Przykłady? Samorządy nie będą mogły faworyzować przewoźników ze względu na oferowany przez nich tabor. Resort infrastruktury chce bowiem wykluczyć kryterium wieku przy przetargach na organizację transportu zbiorowego.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (5)

  • skocz mi !(2018-03-26 08:29) Zgłoś naruszenie 10

    Jak pokazuje praktyka, samorządy "olewają" zadania w zakresie pozamiejskiego, regionalnego transportu zbiorowego, gdyż nie ponoszą praktycznie żadnych konsekwencji z tytułu niewykonania obowiązków ustawowych, a wydaje się że wyniki kontroli Najwyższej Izby Kontroli, to dla nich " mały pikuś .

    Odpowiedz
  • zero problemu !(2018-03-26 08:21) Zgłoś naruszenie 10

    Według propozycji Ministerstwa Infrastruktury - wersja projektu z dn. 16.02.2018r. - patrząc na nowy art. 5a - samorządy byłyby ustawowo zwolnione z jakichkolwiek zadań w zakresie pozamiejskiego transportu drogowego (autobusowego), gdyż obowiązki nałożone tymże art.5a, realizują się same , i to już od wieków, bo są to główne szlaki komunikacyjne.

    Odpowiedz
  • to jest dno !(2018-03-26 08:11) Zgłoś naruszenie 10

    w projekcie z dn. 16.02.2018r, proponuje się dodanie haniebnego art. 5a, ustalającego minimalny standard obsługi transportem zbiorowym na żenująco niskim pożiomie - TO SKANDAL I WSTYD NA CAŁĄ EUROPĘ - do zadań samorządów należałoby utrzymanie tylko połączeń między miastami powiatowymi z danego wojew. z stolicą województwa, a także połączenia sąsiadujących ze sobą miast powiatowych , czyli XIX wiek.

    Odpowiedz
  • ZWYKŁY PIC !(2018-03-26 07:57) Zgłoś naruszenie 10

    TEN PROJEKT TO LIPA - nadal królowałaby tzw. samowolka, bo MI proponuje zachowanie szkodliwego Art. 20, zakazującego przyznawanie prawa wyłącznego, więc przewożnicy przerobiliby swoje dotychczasowe linie na linie międzywojewódzkie, na linie międzynarodowe, a w tym także na linie transgraniczne, czy chociażby na kabotażowe przewozy osób. Projekt z dnia 16.02.2018r, nie daje żadnej podstawy prawnej dla odmowy wydania pozwolenia lub odmowy wydania potwierdzenia zgłoszenia przewozu, z przyczyn zagrożenia konkurencyjnego dla przewozów realizowanych przez operatorów na umowę z samorządem za pieniądze samorządowe.

    Odpowiedz
  • aron busowy baron(2018-02-08 10:14) Zgłoś naruszenie 00

    A to PKS Piła zbankrutował? Nie może przejąć linii w woj. wielkopolskim od PKS Wałcz? Niby dlaczego?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane