statystyki

Jakie obowiązki ma przedsiębiorca, gdy wpłynie sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych

autor: Michał Koralewski01.11.2017, 16:00
Otrzymując żądanie zaprzestania przetwarzania danych, przedsiębiorca – jako administrator danych – ma do wyboru dwie możliwości.

Otrzymując żądanie zaprzestania przetwarzania danych, przedsiębiorca – jako administrator danych – ma do wyboru dwie możliwości.źródło: ShutterStock

Prowadzę sklep sprzedający AGD. Do promocji wykorzystuję m.in. newsletter. Zakupiłem bazę danych osobowych od przedsiębiorcy, który prowadził sklep przede mną. Następnie wysłałem informację o tym do osób, których dane nabyłem. Otrzymałem kilka sprzeciwów oraz żądań usunięcia danych osobowych. Jak powinienem z nimi postąpić?

Ustawa o ochronie danych osobowych (dalej: u.o.d.o.) przyznaje osobie, której dane są przetwarzane, prawo do wystąpienia do przedsiębiorcy administrującego jej danymi osobowymi:

  • z żądaniem zaprzestania przetwarzania jej danych ze względu na jej szczególną sytuację; co ważne, żądanie takie musi być wniesione na piśmie oraz umotywowane,
  • ze sprzeciwem wobec przetwarzania jej danych osobowych, gdy administrator danych zamierza je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania jej danych osobowych innemu administratorowi danych.


Pozostało 75% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
7,90 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane