Jak ująć odprawę emerytalną

autor: Elżbieta Gaździk26.06.2017, 11:58; Aktualizacja: 26.06.2017, 12:07
emeryt, podatki, dokumenty

emeryt, podatki, dokumentyźródło: ShutterStock

W czerwcu br. samorządowa jednostka budżetowa wypłaciła pracownikowi odprawę emerytalną w związku z jego przejściem na emeryturę. Jak powinna przebiegać ewidencja księgowa wypłaconej odprawy emerytalnej? Do jakiego paragrafu klasyfikacji budżetowej zaliczyć wydatek poniesiony z tego tytułu?

Zgodnie z art. 38 ust. 3 ustawy z 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. z 2016 r. poz. 902 ze zm.), pracownikowi w związku z przejściem na emeryturę lub rentę z tytułu niezdolności do pracy przysługuje jednorazowa odprawa w wysokości:

a) dwumiesięcznego wynagrodzenia – po 10 latach pracy,


Pozostało 74% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane