statystyki

Postępowanie upadłościowe w UE: Większa rola restrukturyzacji i uproszczenie procedur

autor: Patryk Słowik29.11.2016, 07:35; Aktualizacja: 29.11.2016, 09:57

Większa rola restrukturyzacji i uproszczenie procedur upadłościowych – to główne założenia opublikowanej właśnie przez Komisję Europejską propozycji nowej dyrektywy o postępowaniu upadłościowym.

Reklama


– Rokrocznie 1,7 mln obywateli UE traci pracę wskutek bankructw firm. Wielu z upadłości udałoby się uniknąć, gdyby procedury restrukturyzacyjne były skuteczniejsze – przekonywała na konferencji prasowej komisarz UE ds. sprawiedliwości Vera Jourova. Przedstawiła też badania, z których wynika, że co drugi Europejczyk obawia się założenia firmy w obawie przed bankructwem i koniecznością spłacania długów. Jak wytłumaczyła Jourova, w związku z tym Komisja doszła do wniosku, że właściwym rozwiązaniem będzie wskazanie, że właściciel firmy będzie zwolniony z konieczności spłaty długów po upływie maksymalnie trzech lat. Tak, by do końca życia nie zajmował się regulowaniem dawnych zobowiązań, lecz miał szansę spróbować w biznesie swoich sił raz jeszcze. Ci, którzy woleliby zaś zachować swoją aktualną firmę, otrzymają po wszczęciu postępowania cztery miesiące na porozumienie się z wierzycielami, by uniknąć zamykania biznesu. Unijni decydenci uważają, że ten model pozwoli zwiększyć uprawnienia dłużników przy jednoczesnym zachowaniu gwarancji dla tych, którzy czekają na należne im pieniądze.


Pozostało jeszcze 21% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama