statystyki

Wyrok Sądu UE: MacCoffee zbyt podobne do McDonald's

autor: Sławomir Wikariak06.07.2016, 07:18; Aktualizacja: 06.07.2016, 08:26

Singapurski producent kawy nie może używać unijnego znaku towarowego MacCoffee do oznaczania swych produktów. Zbyt jest bowiem podobny do marki McDonald’s – orzekł wczoraj Sąd UE.

Reklama


Reklama


Spółka Future Enterprises produkuje kawę MacCoffee. W 2008 r. zgłosiła do rejestracji w ówczesnym Urzędzie ds. Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (dziś Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej) unijny znak towarowy o tej właśnie nazwie. W 2010 r. zgłoszenie to zostało przyjęte. Sprzeciwił się temu właściciel barów szybkiej obsługi McDonald’s. W 2013 r. znak MacCoffee został unieważniony.

Producent kawy odwołał się od tej decyzji do Sądu UE. Ten uznał wczoraj, że ze względu na renomę McDonald’s unijny znak towarowy MacCoffee został słusznie unieważniony. Mógł się bowiem kojarzyć ze znakami należącymi do właściciela barów szybkiej obsługi. Chodzi nie tylko o znak McDonald’s, ale i 12 innych (np. McFish czy McChicken). Początkowe części znaków są podobne pod względem fonetycznym do unieważnionego oznaczenia kawy. Element „Mac” jest bowiem postrzegany jako identyczny z „Mc”. A to sprawia, że określony krąg odbiorców mógłby myśleć, że kupuje kawę produkowaną przez McDonald’s.


Pozostało jeszcze 50% treści

PROMOCJA
Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc już od 33,00 złZamów abonament

Przeczytaj artykuł
Koszt SMS-a 2,46 złZapłać sms-emMasz już kod?
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Prawo na co dzień

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama