ppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppppp
statystyki

Fertak: Po pierwsze wizerunek, czyli jak przekonać Polaków, że adwokat przydaje się w życiu

autor: Michał Fertak19.04.2016, 07:36; Aktualizacja: 19.04.2016, 09:05
prawnik, biznes, umowa

Z badań można wywnioskować, że adwokat kojarzy się z dość ekskluzywną usługą, z której trzeba skorzystać, gdy występuje poważny problemźródło: ShutterStock

Środowisko adwokackie od dłuższego czasu oczekuje spójnej polityki wizerunkowej i aktywnych działań marketingowych promujących adwokaturę. Nie mówilibyśmy dzisiaj o promocji adwokatury tak głośno, gdyby nie samorząd radcowski. To oni zaczęli na dużą skalę działania marketingowe, które szybko zaczęły uświadamiać pojedynczym adwokatom, że jeśli nie zaczniemy działać, przestaniemy w końcu istnieć.

Reklama


Reklama


Stara prawda głosi: jeśli o tobie nie mówią, to znaczy, że cię nie ma. Co tak naprawdę mamy promować? Samorząd adwokacki? Adwokatów? Może usługę? Jeśli usługę, to jaką? Tych pytań pojawia się coraz więcej i więcej.

Odmieniając „wizerunek” przez różne przypadki, niestety nie do końca wiemy, o czym mówimy. A powinniśmy słuchać specjalistów. Miejmy jednak świadomość, że to, co aktualnie robimy, dzieje się po raz pierwszy. Wizerunek tak specyficznej grupy zawodowej, jaką tworzymy, wymaga szczególnych narzędzi, zabezpieczenia środków, planu na lata, a także uwagi i intuicji w podejmowaniu decyzji.

Pamiętajmy, że nie promujemy ani coca-coli, ani możliwości uzyskania najwyższych odszkodowań.


Pozostało jeszcze 82% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

  • r(2016-04-19 12:12) Odpowiedz 31

    Korporacja zawodowa - to jest w prostej linii cech zawodowy ukształtowany jako monopol. Cechy to wytwór ekonomii średniowiecza. We wszystkich dziedzinach cechy przegrały z rewolucją przemysłową. Więc może przyczyną powolnego upadku usług prawnych świadczonych w korporacjach jest ekonomia, tak jak w przypadku pozostałych zawodów zrzeszanych w cechach. W przypadku rzemiosła - czyli wytwórczości materialnej - proces przyspieszyły maszyny. W przypadku usług opartych na informacji - proces przyspieszył internet, który dostarcza towar konkurencyjny w postaci informacji, za darmo. Jeżeli diagnoza jest prawidłowa - to proces ten jest nieuchronny, a jego przedłużanie, poprzez protekcję państwa nad uprawnieniami korporacyjnymi doprowadzi do zacofania na tym rynku. O nieuchronności zmian w epoce informacji pisze kilku autorów, ale chyba niewielu to czyta.

  • StAAbrA(2016-04-19 09:50) Odpowiedz 03

    Adwokaci , tak jak i sędziowie , prokuratorzy i reszta prawniczego koryta , to też "służalczy kapciowi" mafii państwowej , banków , korporacji , finansjery i pospolitego elementu kryminalnego. I nic tego wizerunku nie zmieni . Że są POtrzebni ? - tak - jak ZUS , PZU , karta rowerowa ...

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

p »

Prawo na co dzień

p »

Galerie

p »

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama