statystyki

To koniec GITD. Rząd Szydło chce zmniejszyć liczbę służb od bezpieczeństwa na drogach

autor: Tomasz Żółciak19.11.2015, 08:55; Aktualizacja: 19.11.2015, 10:34
Inspekcja Transportu Drogowego

Szeregowym inspektorom pracującym w terenie zależy na tym, by dostać przywileje przysługujące służbom mundurowymźródło: Agencja Gazeta

Inspektorzy się cieszą, licząc na przywileje mundurowe. Ich zwierzchnicy mają odmienne zdanie. W rozmowie z RMF FM nowy wiceminister spraw wewnętrznych Jarosław Zieliński przyznał, że chciałby włączyć inspektorów do zreformowanej drogówki.

Reklama


Reklama


Przebudowy wymagałaby także Komenda Główna Policji. Chodziłoby o wyodrębnienie zastępcy komendanta głównego, który odpowiadałby za policję drogową wzmocnioną o funkcjonariuszy przeniesionych z ITD.

W szeregach PiS rozważana jest jeszcze jedna, mniej radykalna koncepcja. – Może iść w kierunku włączenia systemu fotoradarów i całego Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) w struktury policji oraz pozostawienia w GITD spraw związanych z kontrolą transportu – mówi jeden z polityków partii rządzącej. Sytuacja jest więc analogiczna do tej z marca 2014 r. Wówczas pisaliśmy, że ówczesna minister infrastruktury Elżbieta Bieńkowska rozważała przekazanie fotoradarów policji lub wzmocnienie jej struktur 700 inspektorami transportu drogowego. Z planów nic nie wyszło, gdyż Bieńkowska została unijnym komisarzem.

Inspekcja na razie nie komentuje planów nowego szefostwa MSWiA. Szef GITD Tomasz Połeć odpisał nam, że jest w zagranicznej delegacji. Jak jednak wynika z naszych nieoficjalnych informacji, część szefostwa inspekcji nie jest zachwycona pomysłem PiS. – Przekształcenie GITD w policję to w dużej mierze pomysł Tomasza Połcia. Ale w kierownictwie jest sporo emerytowanych policjantów. Gdyby zostali włączeni do struktur policji, emerytura policyjna zostałaby im zawieszona – tłumaczy jeden z naszych informatorów.


Pozostało jeszcze 66% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 89,90 zł
Zamów abonament

Mam już kod SMS
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję

Polecane

Reklama

  • t(2015-11-20 09:03) Odpowiedz 00

    ITD powinny kontrolować ciężarówki, tak jak to było przewidziane pierwotnie, a nie radary.
    Od kontroli samochodów osobowych na drogach jest policja.

  • Tessa(2015-11-19 13:30) Odpowiedz 00

    Bardzo dobrze. Niech się się wezmą za prawdziwą prace !!!

  • @tessa(2015-11-19 15:26) Odpowiedz 00

    Szef wiceministra Jarosława Zelińskiego minister Marek Błaszczak powiedział, że jest za drugą wersją. A ITD podlega jeszcze komu innemu - ministrowi infrastruktury Andrzejowi Adamczykowi. Policja ma zabrać fotoradary i słusznie, ITD pozostanie reszta co dotyczy tylko samego transportu drogowego - ważenie przeładowanych tirów, sprawdzanie stanu autobusów, tras przejazdów i nielegalnych linii autobusowych, sprawdzanie wycieków niebezpiecznych substancji, kontrola czasu pracy, kontrola taksówkarzy i ich taksometrów, kontrole przedsiębiorców i urzędów gmin i starostw wydających zezwolenia dla przewoźników.

  • pracownik czarnego lądu(2015-11-19 15:52) Odpowiedz 00

    brawooooo!!! PIS czyści ten bur... który zostawił rudy i płaczka-histeryczka.

  • mm(2015-11-19 17:54) Odpowiedz 00

    Moze jak zginie paru pisuarow tosie opamietacie!!!kretyni zobaczcie cosie dzije na drogach strach jezdic!!!

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

p »

Prawo na co dzień

p »

Galerie

p »

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama