Prawo konsumenckie: Przez telefon można porozmawiać. Interesu zrobić się nie da

autor: Sławomir Wikariak02.10.2015, 07:20; Aktualizacja: 02.10.2015, 08:05
Jak skutecznie zawrzeć umowę przez telefon

Jak skutecznie zawrzeć umowę przez telefonźródło: Dziennik Gazeta Prawna

Wypowiedziane przez klienta do słuchawki słowo „tak” nie wystarcza do zawarcia, a nawet przedłużenia umowy. Nabywca musi swoją zgodę jeszcze potwierdzić mailowo lub na piśmie

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:Dziennik Gazeta Prawna

Polecane

Reklama

Komentarze (5)

  • Łukasz(2015-10-02 08:57) Zgłoś naruszenie 00

    Brak okresu wypowiedzenia umowy.
    Ostatnio zawarłem telefonicznie nową umowę o internet na firmę (podpisanie umowy przy kurierze), jakie było moje zdziwienie, gdy chcąc zrezygnować z usługi okazało się, że nie ma żadnego okresu wypowiedzenia i należy zapłacić kary umowne. Natomiast gdybym taką samą umowę zawarł osobiście w punkcie obsługi to okres wypowiedzenia wynosi tydzień. Oczywiście podczas rozmowy żadnej informacji, że nie ma okresu wypowiedzenia nie podają.

    Odpowiedz
  • seg(2015-10-03 16:49) Zgłoś naruszenie 00

    Prawdopodobnie większość umów o których mowa przechodzi w umowy na czas nieokreślony (gdyby nie były aneksowane, przedłużane w innej formie ) i to może pozostać podstawa wymagania płatności.

    Odpowiedz
  • jaa(2015-10-02 11:25) Zgłoś naruszenie 00

    do Łukasza:

    Art. 750 kodeksu cywilnego. Do umów o świadczenie usług, które nie są uregulowane innymi przepisami, stosuje się odpowiednio przepisy o zleceniu.
    Art. 746. § 1. Dający zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Powinien jednak zwrócić przyjmującemu zlecenie wydatki, które ten poczynił w celu należytego wykonania zlecenia; w razie odpłatnego zlecenia obowiązany jest uiścić przyjmującemu zlecenie część wynagrodzenia odpowiadającą jego dotychczasowym czynnościom, a jeżeli wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, powinien także naprawić szkodę.
    § 2. Przyjmujący zlecenie może je wypowiedzieć w każdym czasie. Jednakże gdy zlecenie jest odpłatne, a wypowiedzenie nastąpiło bez ważnego powodu, przyjmujący zlecenie jest odpowiedzialny za szkodę.
    § 3. Nie można zrzec się z góry uprawnienia do wypowiedzenia zlecenia z ważnych powodów.

    Odpowiedz
  • m(2015-10-05 07:53) Zgłoś naruszenie 00

    nagminną i naganną praktyką jest, że dzwonią przedstawiciele różnych operatorów sieci z oferta tylko telefoniczną i z tym może być bardzo różnie, nawet jak zawrzesz umowę "prawidłowo", to cię chcą ‘załatwić”, ich wymysły nie znają granic polkomtel tam zrobiło się ..!

    Odpowiedz
  • Marek Gwindalski(2015-10-05 13:24) Zgłoś naruszenie 00

    No i to jest artykuł, z którym się zgadzam :) Nie ma sensu, aby wydzwaniali do nas z ofertami marketingowymi, bo po pierwsze od 25 grudnia 2014 roku jest to nielegalne jeśli nie mają mojej zgody, a po drugie.. nieefektywne - tyle. Kto to jeszcze stosuje? Zawsze mówię wszystkim takim osobom, żeby wykreślili mnie z bazy i już do mnie nie dzwonili... Dobrze, że UOKiK zabiera sie za poważne kontrole tych wszystkich firm telemarketingowych. Przynajmniej tak czytałem, na tym blogu -> https://prokonsumencki.pl/blog/sprzedaz-przez-telefon-na-celowniku-uokik-sprzedawco-lepiej-miej-sie-na-bacznosci/

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane