Kolejny etap prowadzonej przez stołeczną OIRP kampanii wizerunkowej przyniósł pewną niespodziankę.
Są nią niecodzienne plakaty, które – podobnie jak eksponowane od listopada 2014 r. bilbordy i reklamy – zachęcają do korzystania z usług profesjonalnych prawników i uświadamiają obywatelom, że od 1 lipca radcowie zyskują nowe uprawnienia. Tym razem przekaz został wzmocniony przez wykorzystanie... rysunków. Sympatyczne scenki, które przykuwają wzrok i nie przytłaczają prawniczym klimatem można już zobaczyć na citylightach na ulicach Warszawy. Na obrazkach dominują odcienie szarości lekko tylko przełamanej niebieskimi detelami (takimi jak, rzecz jasna, żaboty przy togach).
– Postanowiliśmy odejść od utartych schematów polegających na wykorzystaniu typowego zdjęcia prawnika z kodeksami pod pachą. Technika „kreski” pozwala na zdecydowanie więcej niż typowa fotografia – tłumaczy Włodzimierz Chróścik, dziekan rady OIRP w Warszawie. I dodaje, że plakaty pokazują radcę prawnego w najbardziej naturalnych dla niego sytuacjach zawodowych.
Radcowie „jak malowani” są kolejnym – po osławionych sowach i sępach katowickich adwokatów – przykładem na to, że lokalne izby prawniczych samorządów zawodowych szukają oryginalnych pomysłów na promocję i ocieplenie wizerunku swoich członków. Przykładem, dodajmy, zdecydowanie bardziej udanym.
ESZA