statystyki

Jak zgodnie z prawem zorganizować akcję dobroczynną?

autor: Karolina Topolska11.05.2015, 19:00
Zgłoszenia zbiórki publicznej można dokonać przy użyciu formularza elektronicznego albo w formie tradycyjnej (w tym przypadku formalności potrwają jednak dłużej)

Zgłoszenia zbiórki publicznej można dokonać przy użyciu formularza elektronicznego albo w formie tradycyjnej (w tym przypadku formalności potrwają jednak dłużej)źródło: ShutterStock

Za dwa tygodnie wypada święto mojego miasta, w trakcie którego będą obywać się liczne imprezy kulturalno-rozrywkowe. Przy tej okazji chciałbym razem z kilkoma osobami zorganizować zbiórkę publiczną na leczenie ciężko chorego przyjaciela. Jakich formalności muszę dopełnić i ile czasu będę na to potrzebował – pyta pan Daniel

Dobra wiadomość dla naszego czytelnika jest taka, że od 18 lipca ubiegłego roku zorganizowanie zbiórki publicznej nie wymaga już uzyskania zezwolenia władz samorządowych. Tego dnia weszła bowiem w życie nowa ustawa, która znacząco upraszcza zorganizowanie zbiórki. Zniesiona została opłata skarbowa dla organizatorów takich inicjatyw (było 82 zł) oraz obowiązek publikacji sprawozdań w prasie. Najważniejsze jednak, że zamiast zezwolenia urzędu wystarczy zwykłe zgłoszenie do Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Co ważne, można go dokonać również w formie elektronicznej. Zostanie ono zamieszczone na rządowym portalu zbiórek publicznych www.zbiorki.gov.pl. Dzięki temu cała procedura zajmie niewiele czasu.


Pozostało jeszcze 84% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane