statystyki

Jadący motorynką nie zagraża na drogach tak, jak kierowca ciężarówki

autor: Dobromiła Niedzielska – Jakubczyk31.05.2014, 05:00
Jan Rostafiński

Jan Rostafińskiźródło: Materiały Prasowe
autor zdjęcia: Materialy prasowe

Nie może zostać w Europie zawodowym kierowcą osoba niewidząca na jedno oko nawet wtedy, kiedy z badań medycznych wynika, że nauczyła się ona nadrabiać tę ułomność.

TEZA

Ważny jest i nie wymaga korekty przepis załącznika III do dyrektywy 2006/126/WE w sprawie praw jazdy, który nie pozwala uzyskać uprawnień do kierowania ciężarówkami osobom niedowidzącym, z ostrością widzenia poniżej 0,1 w słabszym oku. Ta bariera nie łamie praw osób niepełnosprawnych nawet wtedy, kiedy chcą one wykazać za pomocą indywidualnego badania lekarskiego, że mimo wszystko są zdolne do prowadzenia samochodów. Rekompensują bowiem swoją ułomność inną sprawnością.

Przepis dyrektywy nie podważa więc w żaden sposób zasady równego traktowania, wynikającej z Karty praw podstawowych Unii Europejskiej. Zasada niepozwalająca na odstępstwo w wypadku niedostatecznej ostrości widzenia jest bowiem obiektywnie uzasadniona nadrzędnymi względami bezpieczeństwa ruchu drogowego.

STAN FAKTYCZNY


Pozostało jeszcze 82% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane