statystyki

Banki zaczną reprezentować interes klientów

autor: Mateusz Przygodzki20.01.2014, 08:24; Aktualizacja: 20.01.2014, 09:21
Mateusz Przygodzki

Mateusz Przygodzki, radca prawny w kancelarii Garrigues, odpowiada za praktykę banking &financeźródło: ShutterStock
autor zdjęcia: mat prasowe

Nowa rekomendacja zawiera wiele korzystnych rozwiązań, np. wymaga formułowania dokumentów w sposób jasny i zrozumiały

Reklama


Nie ulega wątpliwości, że rynek ubezpieczeń sprzedawanych przez banki przy współpracy z ubezpieczycielami (bancassurance), w tym np. rynek produktów inwestycyjnych opakowanych w formę polisy (czyli polisolokat) czy ubezpieczeń oferowanych w związku z kredytami hipotecznymi (np. ubezpieczenie niskiego wkładu własnego) wymaga regulacji odpowiadających jego specyfice. Banki współpracujące z ubezpieczycielami nieraz stanęły w obliczu krytyki związanej z praktykami dotyczącymi sprzedaży polisolokat niedostosowanych do potrzeb klientów, czy z niedostatecznym wyjaśnieniem roli banku jako ubezpieczonego w przypadku ubezpieczeń związanych z kredytami hipotecznymi. Niejednokrotnie skutkowało to tym, że po wypłacie odszkodowania na rzecz banku ubezpieczyciel dochodził roszczeń bezpośrednio od klienta, który wcześniej opłacał składkę i pozostawał w poczuciu, że taka sytuacja nie powinna się zdarzyć.


Pozostało jeszcze 85% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • StAAbrA(2014-01-29 16:59) Zgłoś naruszenie 00

    To ładnie , tylko za poprzedni okres , kiedy to klientów okradały , niech oddadzą , te banki , tym klientom , pieniądze . Wtedy uwierzymy .

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama