SŁUŻBA ZDROWIA
Organem samorządu województwa kompetentnym do utworzenia, przekształcenia i likwidacji zakładu opieki zdrowotnej, tj. organem, który utworzył samodzielny zakład opieki zdrowotnej, o którym mowa w art. 55 ust. 2 i art. 60 ust. 4 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, jest (w przypadku gdy jednostką samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 8 ust. 1 pkt 3 ustawy, jest samorząd województwa) sejmik województwa. Uprawnienie do przyznania dotacji zakładowi opieki zdrowotnej i pokrycia ujemnego wyniku finansowego tego zakładu (w przypadku gdy jednostką samorządu terytorialnego, o której mowa w art. 8 ust. 1 pkt 3 ustawy o zakładach opieki zdrowotnej, jest samorząd województwa) należy do wyłącznej kompetencji sejmiku województwa, natomiast uprawnienie do dokonywania zmiany wysokości (określonej uprzednio w uchwale budżetowej sejmiku województwa) środków przeznaczonych na ten cel stanowi wyłączne uprawnienie sejmiku województwa.
WSA GLIWICE SYGN. AKT I SA/Gl 579/06
PRAWO PRACY
Zamiar zmiany miejsca pracy przez nauczyciela mianowanego nie realizuje się przez zawarcie umowy o pracę, lecz tylko w drodze przeniesienia na własną prośbę (za zgodą lub z urzędu) na inne stanowisko w tej samej lub innej szkole, w tej samej lub innej miejscowości, na takie samo lub inne stanowisko. Po przeniesieniu nauczyciela mianowanego jego stosunek pracy na nowym stanowisku stanowi kontynuację poprzedniego, a tym samym jest stosunkiem pracy z mianowania.
SN SYGN. AKT I PK 195/06
UBEZPIECZENIA
Sytuacja unormowana w lit. a) art. 140 ust. 6 pkt 1 ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (t.j. Dz.U. z 2004 r. nr 39, poz. 354 z późn. zm.) dotyczy przypadku, gdy zachodzi zbieg potrąceń chociażby jednej należności alimentacyjnej z co najmniej jedną należnością niealimentacyjną, o której mowa w art. 139 ust. 1 pkt 5 ustawy. Natomiast norma wskazana w lit. b) omawianego przepisu dotyczy jedynie sytuacji, gdy zachodzi zbieg potrąceń tylko należności, o którym mowa w art. 139 ust. 1 pkt 5 cytowanej ustawy, a zatem gdy wśród potrącanych należności nie znajduje się należność o charakterze alimentacyjnym.
S. APEL SZCZECIN SYGN. AKT III AUa 613/06
OCHRONA KONKURENCJI
Wyróżnienie znaków renomowanych następuje przy zastosowaniu innego kryterium niż to, które pozwala wyróżnić grupę znaków powszechnie znanych. Renoma znaku oznacza bowiem jego siłę atrakcyjną, wartość reklamową oraz zdolność do stymulowania zbytu oznaczonego nim towaru. Jest to zatem kryterium odwołujące się raczej do szczególnej jakości znaku niż do stopnia jego znajomości. Wyraża się zapatrywanie, że znakiem renomowanym jest taki znak, który - w odróżnieniu od znaków pełniących funkcję wskazania pochodzenia towaru - realizuje czystą funkcję przyciągania klienteli. Dla oceny zarzutu dopuszczenia się czynu nieuczciwej konkurencji przewidzianego w art. 10 ust. 1 u.z.n.k. miarodajne jest nie porównanie używanego przez określony podmiot oznaczenia jej wyrobów ze znakiem towarowym zarejestrowanym na rzecz innego podmiotu, lecz porównanie tego oznaczenia z oznaczeniem towarów używanym przez inny podmiot. Późniejsze zarejestrowanie znaku towarowego musi pozostać bez wpływu na ocenę bezprawności jego używania.
SN SYGN. AKT II CSK 428/06
OCHRONA DANYCH
O tym, które ze środków ochrony fizycznej powinny być zastosowane w danym przypadku, np. czy, a jeżeli tak - w jakich strefach - konieczne jest wprowadzenie systemu przepustek, decyduje jednostka organizacyjna, odpowiednio do okoliczności, przy uwzględnieniu przepisów ustawy z 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych. Z powyższego wynika więc, iż wojewoda mógł, stosownie do przysługujących mu kompetencji, wprowadzić strefy ochronne, w tym strefę administracyjną, przy której - w celu wystawienia przepustek - dopuszczalne było pozyskiwanie danych osobowych od osób wchodzących do Urzędu Wojewódzkiego, a więc legitymowanie tych osób i co za tym idzie przetwarzanie ich danych osobowych.
WSA WARSZAWA SYGN. AKT II SA/Wa 1790/04