zaloguj się do e-DGP

PilneSenat przyjął reformę emerytur - nie było żadnych poprawek

statystyki

Przewlekłość postępowań administracyjnych: Łatwość nakładania grzywien obciąży urzędy

skomentuj

Sąd będzie mógł nałożyć grzywnę na organ już na etapie skargi na bezczynność. Grzywny nie będzie można umorzyć, odroczyć ani rozłożyć na raty. Nierozpatrzenie wniosku w terminie oznaczałoby załatwienie sprawy – proponują eksperci.

Publikacja: 3 marca 2010, 03:00 Aktualizacja: 3 marca 2010, 07:58

Treść zablokowana

Aby przeczytać całość artykułu, musisz się zalogować. Jeśli posiadasz już login i hasło, wprowadź je. Jeśli nie, zapraszamy do bezpłatnej aktywacji konta.

Rejestracja jest darmowa!

Dostęp do treści w serwisie jest całkowicie bezpłatny. Wystarczy się zalogować. Jeśli jeszcze nie posiadasz konta, zapraszamy do jego stworzenia. Zajmie to nie więcej niż kilka minut.

Logowanie

Rejestracja › ‹ Logowanie › ‹ Zmiana hasła › ‹ Resetowanie hasła › ‹ Usuwanie konta

Rejestracja

Administratorem danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 roku, nr 101, poz. 926 z późn. zm.) jest INFOR Biznes Sp. z o.o. z siedzibą ul. Okopowa 58/72,01-042 Warszawa i INFOR PL SA z siedzibą ul. Okopowa 58/72,01-042 Warszawa. Państwa dane osobowe będą przetwarzane przez INFOR Biznes Sp. z o.o. i INFOR PL S.A., w celu świadczenia usług, w celu archiwizacji, a także sprzedaży produktów i usług oferowanych przez spółki Grupy INFOR PL oraz dla potrzeb działań marketingowych podejmowanych przez spółki z Grupy INFOR PL w tym przez INFOR Biznes Sp. z o.o. lub INFOR PL SA, samodzielnie lub we współpracy z innymi podmiotami. Dane osobowe mogą być udostępniane spółkom z Grupy INFOR PL, jak i podmiotom współpracującym lub uprawnionym organom. INFOR Biznes Sp. z o.o. jak i INFOR PL SA zapewniają realizację uprawnień wynikających z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz.U. z 2002 roku, nr 101, poz. 926 z późn. zm.), w szczególności umożliwiają ich poprawianie, jak i uzyskanie informacji odnośnie przetwarzania danych.









Komentarze: 10

  • 1: ciach z IP: 83.16.51.* (2010-03-03 07:33)

    p prof Hubert Izdebski nie wziął pod uwagę faktu, że tłumaczenie gminy,iż nie ma pieniędzy na odśnieżanie, bo wydała je na grzywny raczej nie pomoże w następnych wyborach samorządowych.

  • 2: Vesemir z IP: 80.53.75.* (2010-03-03 07:49)

    ciekawe, że dopiero co przeszła przez Parlament obszerna nowelizacja ustawy prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi. Nie mogę więc pojąć dlaczego zamiast jednej, kompleksowej zmiany wprowadza się ich kilka, co parę miesiecy.
    Druga sprawa: zgadzam się po części z przedmówcą, że może to znacząco obciążyć budżety gmin, choć z drugiej strony niejednokrotnie wizja zagrożenia finansowego może działac motywująco.

  • 3: petent z IP: 95.48.163.* (2010-03-03 07:51)

    "Nierozpatrzenie wniosku w terminie oznaczałoby załatwienie sprawy – proponują eksperci." Taaa, np. zarejestrowanie lewego samochodu :-)))

    Chroń nas Panie Boże przed takimi ekspertami ... Żaden z nich nie przepracował nawet jednej godziny w urzędzie ... Lepiej niech ci eksperci - jeśli się znają - poprawią bzdurne przepisy, tak aby sprawy można było załatwiać szybko, bez stosów papierków, o których nawet urzędnicy mówią że są niepotrzebne ale ustawodawca nakazuje więc muszą ich żądać ... Lepiej jednego praktyka jak stu profesorów !

  • 4: ad vocem petent z IP: 95.48.163.* (2010-03-03 07:54)

    Jak kto poniesie straty na skutek opieszałości urzędu to ma kodeks cywilny i drogę sądową o odszkodowanie i zadośćuczynienie oraz nawiązkę. Sąd Najwyższy powiedział, że jeżeli strata jest realna a nie wydumana to odszkodowanie i zadośćuczynienie należy się jak psu kość.

  • 5: ppp z IP: 83.19.191.* (2010-03-03 08:35)

    ABW, CBA i inne służby tylko czekają na tą nowelizację, już nie mówiąc o oszustach i pieniaczach. CBA i ABW bo załatwiwenie sprawy bezwłcznie będzie opznaczało brak zebranych potrzebnych dokumentów, bo nie bedize na to czasu. A co jeśli interesant nie skąłda ich w terminie wyznaczonym a organ chce jak najlepiej załatwić sprawę, tak by była ona korzystna dla petenta? Co wtedy. Odpowiedź prosta, po wybrach wpada ABW lub CBA i urzędnik który przygotował taką decyzję może się pożegnać z praca. A co do oszustów i pieniaczy - jest ich tylu że żaden kraj by tego ne udźwignął a co gorsza są wśród posłów, zapewne w większosci w Komisji PP. Kretynizm jeszcze kolejny kretynizm. Jesteśmy jedynym krajem w Europie który nie walczy z patologiami oszustw podatkowych tylko ułatwa te patologie stosować różnym pseudo doradcom podatkowym, ekspertom z księżyca i posłom którzy w interesie własnych biznesów paraliżują przpeisami pracę urzedów. Chory i idiotyczny kraj. Ale jaka władza taki kraj.

  • 6: xea z IP: 145.237.112.* (2010-03-03 11:14)

    klilku pieniaczy na urzad i cała administracja państwowa i samorządowa lezy, a sądy mogą sobie nakładać grzywny w nieskonczoność

  • 7: BENI z IP: 85.193.204.* (2010-03-03 11:21)

    Karać organ za niezałatwienie sprawy w terminie, a nie dopiero za niewykonanie polecenia sadu administracyjnego - TYLKO TO ROZWIĄZANIE JEST W STANIE PRZYŚPIESZYĆ lekceważenie petenta przez organ II instancji! Wiem to doskonale, bo osobiście widzę jak olewają pracę moi współpracownicy i przełożeni!

  • 8: MR z IP: 79.188.243.* (2010-03-03 15:06)

    Cóż za "bezstronni eksperci" wypowiadają się na łamch gazety. Oczywiście z założenia administracja działa źle, natomiast biznes wspaniale. No to gratuluję spostrzegawczości. Proszę tylko zajrzeć na inne fora gdzie w niewybrednych słowach od czci i wiary odsądza się TP SA, Cyfrę +, banki czy też ubezpieczycieli. A poza tym ta bezgraniczna wiara w 'niezawisłe sądy". A kto będzie nakładał grzywny na sądy za ich opieszałość? Możę sędziowie też będą odpowiadać swoimi pensjami za idiotyczne wyroki? A może trochę odrobinę refleksji i powiedzenia szanowym panom z komisji tzw przyjazne państwo panom dziękujemy.

  • 9: POK z IP: 62.69.194.* (2010-03-03 18:48)

    Wogóle całej PO już dziękujemy. Ludzie opamietajcie się - to szkodnicy!!!. To sabotażyści!! Ich działania zagrazają bezpieczeństwu państwa polskiego!! Nie wybierajcie na prezydenta RP nikogo z PO, bo wtedy będie już wolna amerykanka dla wszelkich oszustów i hochsztalperów!! P.s Ni popieram obecnego prezydeta ani PiS

  • 10: retyy z IP: 85.89.183.* (2010-03-07 10:59)

    Wypowiedzi wielu internautow sa bardzo populistyczne. Czym sie rozni atak na funkcjonariusz skarbowego na funkcjoinariusz policji. W jednym i drugim przypadku jest to atak nie tyle na tych funkcjonariuszy, ile jest to atak na panstwo, dodm ze obecnie bardzo slabe panstwo. Pokazcie mi inny kraj gdzie takie ataki maja miejsca bez zdecydowanej reakcji panstwa. Nawolywanie do buntu przeciw prawu to nawolywanie do utraty niepodleglosci naszego panstwa. Jesli nikt by sie nie mylil to po co organy odwolawcze, po co sady skoro wszystko by zalatwil jeden funkcjonariusz panstwowych. Przeciez jak sprawa bylaby tak prosta to nie trwala by tak dlugo, a z drugiej strony tej Pani tez nie wierze. Sady orzekaja na podstawie dowodow, choc doskonale wiedza jaka jest prawda w danej sprawie. I nastepna rzecz-od kiedy to zaplata podatku we wlasciwej wysokosci jest kara. I jeszcze jedna-pamietaja panstwa sprawe "dobroczyncy" piekarza z Legnicy, ktory przegral sprawy w sadzie. A iluz to go bronilo, illu mu wierzylo, ze on taki milosierny.

Twój komentarz
Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut.

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!
Zapisz się na bezpłatny newsletter Gazety Prawnej

Sonda:

Czy uważasz, że pożyczka od dewelopera to dobre rozwiązanie?

Wyszukaj w Encyklopedii

Galerie zdjęć

Twarze Biznesu

Zapisz się na bezpłatny newsletter