Sąd tylko wyjątkowo powinien obniżać opłaty komornicze

28.01.2010, 19:08; Aktualizacja: 28.01.2010, 19:19

Senacka Komisja Praw Człowieka, Praworządności i Petycji zaproponowała poprawkę do nowelizacji ustawy o komornikach sądowych i egzekucji, przewidującą, że sąd tylko w wyjątkowych okolicznościach mógłby obniżyć wysokość opłaty komorniczej na wniosek złożony przez dłużnika.

Źródło:PAP

Polecane

Reklama

Komentarze (14)

  • Obserwator 2(2010-01-29 12:14) Zgłoś naruszenie 00

    Tak. Kuba ma rację. W tym przypadku prawo chroni cwaniaków. W mętnej wodzie się im dobrze pływa.

    Odpowiedz
  • do obserwatora(2010-01-29 08:04) Zgłoś naruszenie 00

    podaj link. Chętnie poczytam Zedlera.

    Odpowiedz
  • Johnson(2010-01-28 22:51) Zgłoś naruszenie 00

    Ciekawe, czy pomyśleli o tym że każdy dłużnik będzie składał taki wniosek. Co mu szkodzi, a jeszcze przedłoży postępowanie ...

    Odpowiedz
  • obserwator(2010-01-29 07:55) Zgłoś naruszenie 00

    najlepsza jest wypowiedz w rzepie betonu egzekucyjnego prof.Zedlera na ten temat .. ktory wprowadza nowe definicje na czym polega prowadzenie dzialalnosci gospodarczej przez komornika i czym jest oplata cyt "Inne zdanie ma prof. Feliks Zedler, specjalista w zakresie prawa egzekucyjnego.Komornicy pobierają swego rodzaju ryczałt, nikt nigdy im nie gwarantował, że każda sprawa, czy nawet każdy rodzaj spraw, musi im się opłacać." i wszystko jasne ...

    Odpowiedz
  • asior(2010-01-29 09:13) Zgłoś naruszenie 00

    Zedler chyba zatrzymał się na 1997r., cóż w Polsce profesor nie musi się chyba już dokształcać i być na bieżąco, a i tak jest SPECJALISTĄ.

    Proponuję aby KRK wystosowała do szanownego profesora informację o licznych zmianach statusu komornika od 1997r. Dużymi literami!

    Odpowiedz
  • asior(2010-01-29 09:29) Zgłoś naruszenie 00

    A propos wypowiedzi prof. Zedlera:

    "Boże, nie daj mi osądzać tego lub mówić o tym, czego nie wiem i nie rozumiem" - Antoni Czechow

    Odpowiedz
  • Byłem asesorem(2010-01-29 09:35) Zgłoś naruszenie 00

    Byłem i przestałem być... Gdy zaczynałem robotę w 1999 r. z samych zaliczke na koszty (7/3,5%) komornik miał więcej pieniędzy niż dziś...
    Do tego coraz więcej papierologii i obcinania kosztów oraz niezdrowa konkurencja starych przeciw młodym. Kiedyś rewir dostawało się z urzędu - wystarczyło być egzaminowanym praktykantem. Dziś aplikacja za którą trzeba zapłacić, asesura, która jest pańszczyzną a potem osadnictwo na suchym korzeniu - czyli kancelaria od zera i wielki garb w postaci kredytu na 50-70 tysięcy... Firmy windykacyjne, banki, fundusze sekurytyzacyjne oczywiście korzystają z usług młodych gniewnych - ale tylko w jednym celu: by pozbyć się śmieci. Śmietanka nadal jest dla starych: ustosunkowanych, byłych esbeków i innych szumowin. Mam znajomka, który szarpnął się na nową kancelarię. Po opłaceniu biura, ludzi etc zarobek na rękę 3000. Byle windykator w banku, którego robota polega na dzwonieniu do dłużników zarabia dwukrotność tego co komornik. Bez studiów, bez aplikacji, bez wycierania nor w alimentach, do których to nor nie wchodzi ani MOPS ani Policja... Straciłem kilka lat zycia..

    Odpowiedz
  • Kuba(2010-01-29 11:25) Zgłoś naruszenie 00

    Dlaczego nasi politycy chcą aby Komornicy splajtowali? Nie chcą płacić alimentów czy jak? Szkoda mi jednego komornika, któremu powierzyłem sprawe. Dłużnik przez rok śmiał mi się w twarz, mówił że nie zapłaci. Poszedłem do komornika, zajął 2 samochody, dłużnik zapłacił mi wszystko od razu, komornik obciążył go kosztami, dłużnik sie poskarżył a Sąd zmniejszył opłaty komornicze do zera ponieważ mógł pobrać 5% z tego co pozostało do wyegzekwoania a 5% z 0 to 0.
    Prawo chroni bandytów

    Odpowiedz
  • Komornik(2010-01-29 13:37) Zgłoś naruszenie 00

    W egzekucji pracuję 10 lat, Komornikiem jestem od 3 i powiem jedno takiego syfu jak teraz nie było odkąd pamiętam ! Rozbudowana bez sensu biurokracja, coraz nizsze zarobki (a nawet ich brak) przy zwiększonej niepomiernie liczbie obowiązków i najwazniejsze coraz wieksza ochrona dłużników przy ogromnej odpowiedzialnosci samych komorników. Czemu to wszystko ma słuzyć?!!
    Jedno jest pewne nie słuzy to dobrze ani wymiarowi sprawiedliwosci ani Polsce

    Odpowiedz
  • europejczyk(2010-01-29 15:24) Zgłoś naruszenie 00

    Do Komornika. Bo nie o Polskę chodzi, teraz chodzi o Unie Europejską i Demokrację

    Odpowiedz
  • Bobo(2010-01-29 17:58) Zgłoś naruszenie 00

    znam posła który ma d ... z P0 to nie chodzi o tych biednych ? prawo się robi pod siebie.

    Odpowiedz
  • ttt(2010-01-29 16:25) Zgłoś naruszenie 00

    Cóż zrobić wystarczy prześledzić życiorysy posłów aby stwierdzić że nikt nie bedzie krecił bata na własną szyję bo to oni musieliby pokrywać koszty egzekucji a nie mamy imunitetu w sprawach cywilnych prawda? bo nie o biednych tu chodzi. Jakby było góra 200 posłów i 50 senatorów może byłoby inne prawo a tak mamy festiwal miernoty i niekompetencji. Komornicy cykliści i ... są wszystkiemu winni i trzeba im d...

    Odpowiedz
  • lila(2010-01-29 17:53) Zgłoś naruszenie 00

    Tak Kuba Ty masz racje ja ciebie popieram.Ja nie jestem komornikiem tylko dłużnikiem ale te windykatorzy to są k... to prawo jest dla cwaniaków a ci slabi placa.Dla tych windytatorów kasy fiskalne założyć i kontrolować na bieżąco pozdrawiam.

    Odpowiedz
  • xxx(2010-01-29 18:04) Zgłoś naruszenie 00

    Prof. Zedler ma rację - nie każda sprawa musi się komornikowi opłacać, tylko dlaczego muszę przyjąć każdą sprawę nawet jeśli wiem, ze jest bezskuteczna i jeszcze muszę do niej dołożyć?

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane