Polacy najczęściej reklamują wadliwą odzież i obuwie. Jeżeli ich reklamacja nie zostanie uwzględniona, to odwołują się od niej częściej niż mieszkańcy innych krajów Unii – wynika z ankiety przeprowadzonej na zlecenie Komisji Europejskiej (KE) w 27 krajach Wspólnoty.
70 proc. przebadanych przez KE Polaków jest zadowolonych z kupowanych artykułów spożywczych i urządzeń gospodarstwa domowego. Polacy są też zadowoleni z jakości oznaczeń umieszczonych na towarach. Przy zakupie nasi rodacy zwracają najczęściej uwagę na nazwę i adres producenta, skład i wartość odżywczą. Jak wynika z ankiety, większość polskich konsumentów uważa, że cena jest adekwatna do jakości towaru.
Inne upodobania mają konsumenci z krajów Unii. Najwyżej oceniają oni nowe samochody. W dalszej kolejności są usatysfakcjonowani jakością urządzeń AGD oraz wyrobów związanych z rozrywką i rekreacją.
– Konkurencja na rynku powoduje, że konsumenci mają duży wybór towarów zarówno pod względem jakości oraz ceny – mówi Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
– Dla przedsiębiorców duża konkurencja na rynku oznacza, że muszą przekonać konsumenta do zakupu właśnie jego produktu. Najczęściej robią to przez reklamę – dodaje.
W ankiecie KE były też pytania o zakupy za granicą. Okazało się, że najchętniej robią je obywatele z 12 nowych państw członkowskich. 55 proc. pytanych Polaków najbardziej chce kupować za granicą nowe auta i motocykle. Nieco mniej, bo ok. 40 proc., poza Polską kupuje narzędzia komunikacji informacyjnej oraz urządzenia gospodarstwa domowego.
ike(2009-08-19 20:34) Zgłoś naruszenie 00
WE wszystkich hipermarketach obecnie niema reklamacij na towar moze oddac ale za wlasnym zyczeniem nastrojow i humorów kierownictwa w kazdym co innego dlaczego tak sie dzieje przeciez powinno byc za zwrotem pienieznym a nie za rownowartosc kosztu zakupionego wadliwego towaru
Odpowiedzmma(2009-12-29 11:19) Zgłoś naruszenie 00
ile razy kupiłam drogie buty i reklamacje nic nie dawaly! Jak po dwoch miesiacach sie cale zdarly, jakbym co najmniej w pilke nozna w nich grala albo uprawiala jakis sport. W Polsce nie ma kultury sprzedaży a reklamacje zawsze nic nie dają! Tak samo było z pewnym biurem podróży. Wyślą tylko jakieś pismo z "kłamstewkami" i mają gdzieś oszukanego Klienta!
OdpowiedzUNIA przekręt na kase(2018-01-04 18:41) Zgłoś naruszenie 00
Chodzi o kasę znane marki liczą kasę a jakość towaru jest podobna jak ta z bazaru taki jest zgniły zachód dla siebie mają dobrą jakość dla innych wciskają do wspólnoty kit za grube pieniądze by się szybko drobić nie będę wymieniać przykładów w praktyce 100% firm z zachodu tak robi sprzedaje kiepską jakość jako bezcenne drogie szlachetne coś jak złoto które wrzuci się do wody królewskiej.
Odpowiedz