statystyki

Jak Polacy oceniają RODO? [SONDAŻ]

autor: Sławomir Wikariak25.04.2018, 07:51; Aktualizacja: 25.04.2018, 11:09
Aż 89 proc. przebadanych za bardzo istotne lub istotne uznała, że będzie mogła żądać usunięcia swych danych oraz zażądać, by zaprzestano ich przetwarzania – wynika z przygotowanego przez KPMG raportu „Zarządzanie doświadczeniami klienta (CX) w erze RODO – jak Polacy dbają o ochronę informacji o sobie?”.

Aż 89 proc. przebadanych za bardzo istotne lub istotne uznała, że będzie mogła żądać usunięcia swych danych oraz zażądać, by zaprzestano ich przetwarzania – wynika z przygotowanego przez KPMG raportu „Zarządzanie doświadczeniami klienta (CX) w erze RODO – jak Polacy dbają o ochronę informacji o sobie?”.źródło: ShutterStock

Większość z nas cieszy się z nadchodzących przepisów RODO. Unijne rozporządzenie 2016/679 w sprawie ochrony danych osobowych zacznie być stosowane już 25 maja.

Aż 89 proc. przebadanych za bardzo istotne lub istotne uznała, że będzie mogła żądać usunięcia swych danych oraz zażądać, by zaprzestano ich przetwarzania – wynika z przygotowanego przez KPMG raportu „Zarządzanie doświadczeniami klienta (CX) w erze RODO – jak Polacy dbają o ochronę informacji o sobie?”. Z jednej strony może to świadczyć o tym, że przywiązują dużą wagę do ochrony swej prywatności, z drugiej jednak, że nie do końca orientują się w swych prawach. Obowiązująca w Polsce ustawa o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 922 ze zm.) również pozwala żądać usunięcia danych i wycofać zgodę na ich przetwarzania, dlatego RODO nie oznacza tu zbyt dużej rewolucji. Z kolei rzeczywista nowość, czyli prawo do przenoszenia danych między administratorami, została przez przebadanych uznana za najmniej istotną.

Na niezbyt dużą świadomość Polaków wskazuje też odpowiedź na inne pytanie. Tylko 30 proc. respondentów uważa, że wyraziło zgodę na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych dostawcom usług cyfrowych, takim jak Google czy Facebook. – Wynik ten może być zaniżony – użytkownicy nie zawsze są świadomi, że w pewnym momencie korzystania z usług udzielili już takiej zgody – mówi Andrzej Musiał, menedżer w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce.


Pozostało jeszcze 32% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane