statystyki

Branża internetowa murem przeciwko unijnym propozycjom zaostrzanie regulacji dotyczących ochrony prywatności w sieci

autor: Sławomir Wikariak25.07.2017, 07:25; Aktualizacja: 25.07.2017, 08:28
Niepokój branży internetowej wzbudza projekt nowego rozporządzenia o e-prywatności (ang. e-Privacy), które ma zastąpić mającą już 14 lat dyrektywę o prywatności i łączności elektronicznej (2002/58/WE)

Niepokój branży internetowej wzbudza projekt nowego rozporządzenia o e-prywatności (ang. e-Privacy), które ma zastąpić mającą już 14 lat dyrektywę o prywatności i łączności elektronicznej (2002/58/WE)źródło: ShutterStock

Osiem organizacji apeluje do rządu, by nie godził się na zaostrzanie regulacji dotyczących ochrony prywatności w sieci. Ich zdaniem uderzy to w polskie firmy.

Reklama


Niepokój branży internetowej wzbudza projekt nowego rozporządzenia o e-prywatności (ang. e-Privacy), które ma zastąpić mającą już 14 lat dyrektywę o prywatności i łączności elektronicznej (2002/58/WE). Jako że chodzi o rozporządzenie, nowe regulacje prawne obowiązywałyby wprost we wszystkich krajach UE. Komisja Europejska mocno forsuje projekt, zakładając nawet, że nowe przepisy mogłyby wejść w życie już 25 maja 2018 r., czyli w dniu, od którego wszyscy będą musieli stosować nowe rozporządzenie o ochronie danych osobowych 2016/679 (dalej RODO).

Tylko za zgodą użytkownika

Nowe przepisy mają zaostrzyć zasady dotyczące ochrony prywatności w internecie, objąć nimi wszystkie nasze dane pozostawiane w sieci, wszystkie możliwe technologie i ewentualne systemy namierzania. Nie wystarczy już samo informowanie o tym, że jesteśmy śledzeni. Użytkownik będzie musiał wyrazić na to świadomą zgodę. Branża boi się, że będzie to oznaczać dla niej straty finansowe. Bo jeśli użytkownik nie wyrazi zgody, usługodawcy nie będą mogli dostosować reklamy do jego zainteresowań czy potrzeb.


Pozostało jeszcze 73% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Zapoznaj się z regulaminem i kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Artykuły powiązane

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • technologicznie(2017-07-27 17:03) Zgłoś naruszenie 00

    Jako osoba zajmująca się technologiami nie znam żadnego "przejrzystego i przyjaznego" o którym wspomina pan Łukasz Olejnik. Na jakim poziomie musiałoby działać takie rozwiązanie. Co więcej, informacja o ciasteczkach utrudniła tylko życie firmom i użytkownikom. Umieszcza ją KAŻDA strona internetowa. Informowanie, za którym lobbują co niektórzy w EU doprowadzi po prostu do wymuszenia na wszystkich użytkownikach zgody na śledzenie. Da też kolejną przewagę firmom poza jurysdykcją EU.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama