"Prezydenta powinno wybierać Zgromadzenie Narodowe"

autor: Katarzyna Żaczkiewicz-Zborska07.05.2008, 03:00; Aktualizacja: 03.11.2008, 16:20

Rozmawiamy z ANDRZEJEM ZOLLEM, profesorem Uniwersytetu Jagiellońskiego, Katedra Prawa Karnego - Powrót do wyboru prezydenta przez Zgromadzenie Narodowe może okazać się rozwiązaniem bardziej racjonalnym i zrozumiałym dla społeczeństw.

wróć do artykułu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Redakcja gazetaprawna.pl
Źródło:GP
Polub Gazetaprawna.pl

Polecane

Reklama

Komentarze (17)

  • sceptyk(2008-05-12 07:58) Zgłoś naruszenie 10

    kolejna propozycja uprzedmiotowenia obywateli w imię zasad helsińskich

    Odpowiedz
  • Stanisław(2008-05-10 11:44) Zgłoś naruszenie 00

    Prezydenta wybiera Naród w wyborach powszechnych
    a nie grupa parlamentarzystów, którz by tam nie zasiadali przy innej ordynacji.

    Popieram kom. 10. < Mecenas >, ale to tylko życzenia. Marzy mi się taki prezydent z wąsami.

    Odpowiedz
  • warszawiak(2008-05-08 12:52) Zgłoś naruszenie 00

    Widze PiSomatolki, ze ostro was zmobilizowali do tego artykulu - bacznosc! wszyscy do pisania, bo sie Jarek denerwuje :))) Jestem gotow zalozyc sie o duze pieniadze, ze wszyscy obecni tu zwolennicy silnej wladzy prezydenckiej radykalnie zmienia zdanie kiedy nastepne wybory wygra osoba spoza PiS.

    Odpowiedz
  • Maria(2008-05-08 07:43) Zgłoś naruszenie 00

    Protestuję!!!!! Chcę sama wybierać prezydenta mojego kraju. Niech pan Zoll przestanie już mącić w tym kraju - dosyć tych gierek dla swoich.

    Odpowiedz
  • Nawet jeśli osoby chronione immunitetem popełniły błędy, nie powinny za nie odpowiadać, bo wykonywały swoją funkcję.(2008-05-07 19:49) Zgłoś naruszenie 00

    Panie Zoll myślałem . że jest Pan poważniejszy. Anarchia, totalitaryzm, komuna nie wywietrzeje Panu z głowy. To dlatego społeczeństwo ucieka z kraju. Profesor - wstyd.

    Odpowiedz
  • hal(2008-05-07 19:28) Zgłoś naruszenie 00

    Popieram zmiany, ale takie, które doprowadzą do wzmocnienia władzy prezydenta.

    Odpowiedz
  • noel(2008-05-07 18:58) Zgłoś naruszenie 00

    Zgadzam się z wypowiedzią Mecenasa. Zoll juz pokazał,o czym donosi prasa, jak chował akta SB. Jestem za silniejszą władzą prezydenta. Inaczej będziemy mieli ciągle cyrk w wydaniu POpaprańców.

    Odpowiedz
  • Mecenas(2008-05-07 12:00) Zgłoś naruszenie 01

    Ja jestem za ustrojem prezydenckim, bez względu na to, kto teraz dzierży ten urząd. Polska przez wieki dowiodła, że bez silnej władzy dzierzonej w jednym ręku nie jest wstanie szybko się rozwijać. Te ciągłe kłótnie w Sejmie, miałkość rządzu powodują, że zamiast kroku w przód robimy dwa kroki do tyłu. Tak na marginesie, to co media robią obecnie z wizerunkiem głowy Państawa woła o pomstę do nieba. Dowodem są później takie komentarze jak "rocznika 47". "Gratuluję" kultury. Niestety tej POprawnym często brakuje.

    Odpowiedz
  • kaja(2008-05-07 11:48) Zgłoś naruszenie 00

    Zgadzam się z komentarzem dedracha.

    Odpowiedz
  • kwoka(2008-05-07 11:47) Zgłoś naruszenie 00

    Ten kauzypierda krakowski zproponuje niedługo, że Prezydenta powinni wybierać partyjne władze PO.
    Jest winny za obniżenie rangi prawa w kraju i sztywne forsowanie interesów palestry.
    Maly człowiek o dużych prezydenckich ambicjach.

    Odpowiedz
  • dedrach(2008-05-07 10:22) Zgłoś naruszenie 00

    Mój komentarz jest zbędny. Nie widzę ani jednego głosu za. Tak panie psorze widać od razu kogo pan reprezentuje, napewno nie Polaków

    Odpowiedz
  • czytacz(2008-05-07 09:47) Zgłoś naruszenie 00

    Przy obecnej kryminalizacji życia społecznego, pomysł zabrania osobom skazanym za przestępstwo biernego prawa wyborczego to bolszewizm czystej wody. Jak ktoś uważa inaczej, to niech sobie poczyta prawo karne pozakodeksowe. Np. przestępstwem zagrożonym karą do 2 lat pozbawienia wolności jest niewykonanie jakiegokolwiek zalecenia pokontrolnego PIH. (art. 38 u. o PIH). Nie mówiąc już o superprecyzyjnych regulacjach unijnych: "kto narusza przepisy ustawy takiej a takiej" albo karnoskarbowych "kto rażąco narusza prawo celne..." , to dopiero jest wolna amerykanka.

    Odpowiedz
  • Dla pozorów(2008-05-07 08:14) Zgłoś naruszenie 00

    Po co ta dyskusja, jeżeli prezydent będzie z nadania Unii Europejskiej. Przecież nie jesteśmy już niepodległym krajem. Mydlenie oczu. Już obecnie prezydent i minister spraw zagranicznych realizują wytyczne UE, nie zważając na interesy narodowe.

    Odpowiedz
  • aa(2008-05-07 08:14) Zgłoś naruszenie 00

    panie zoll pan zajmie się pisaniem książek i komentarzy,a to kto powinien mieć więcej władzy zostawi pan tym co się na tym znają

    Odpowiedz
  • rocznik47(2008-05-07 08:12) Zgłoś naruszenie 00

    Gracz Polityczny z zawodowym zapleczem jest w stanie ustawić wybory poprzez ustawienie listy kandydatów. Okreslenie iż posiada legitymację jest potwierdzeniem powyższego. Prezydent jest całkowicie zbędny!! Obecny przykład Alzheimera w ciele Kaczyńskiego legitumuje moją tezę.

    Odpowiedz
  • znik(2008-05-07 07:45) Zgłoś naruszenie 00

    Jak prezydent ma być wybierany przez parlament, to możemy wrócić do PRLowskiej zasady, gdzie urząd prezydenta jest formalnie sprawowany przez przewodniczącego RM, czyli premiera. Jeśli chodzi o wybór prezydenta, społeczeństwo nigdy nie ma tych samych preferencji co parlament.

    Odpowiedz
  • Azis(2008-05-07 07:32) Zgłoś naruszenie 00

    Ja chcę mocnego prezydenta ktorego będę wybierać w wyborach bezpośrednich, życzę sobie zmina aby mocny stał się możliwy. Protestuję przeciwko pomyslom zwiększjącym wladzę rządu, ktory powinień być podporzadkowany prezydetowi.

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane