Cena wycieczki może wzrosnąć nie później niż 20 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. Nie może ona ulec zmianie z powodu na przykład wzrostu ceny hotelu. Biuro turystyczne nie może ograniczać praw klientów tylko dlatego, że wyjazd został zakupiony w ofercie last minute.

Czy oprócz umowy inne dokumenty zawierają obowiązki stron

Przed wyjazdem na urlop dowiedziałam się, że ciążą na mnie pewne obowiązki, o których nie było mowy w umowie, którą podpisałam z biurem podróży. Znalazłam je jednak w regulaminie, który otrzymałam przed zawarciem umowy. Czy regulamin jest wiążący?
Tak
Chcąc zakupić wycieczkę, możemy się spotkać z różnymi rodzajami dokumentów, które będziemy musieli podpisać z biurem podróży. Najczęściej organizatorzy turystyki posługują się wzorcami umów, zgłoszeniami oraz ogólnymi warunkami uczestnictwa. Te dokumenty wraz z programem opisanym np. w katalogu składają się na umowę o świadczenie usług turystycznych. Często biura podróży posiadają także regulaminy, które również wiążą klienta, jeżeli zostały mu wręczone przed podpisaniem umowy. W każdym z tych dokumentów zawarte są prawa i obowiązki stron podpisujących umowę o świadczenie usług turystycznych.
Podstawa prawna
● Art. 384 kodeksu cywilnego z 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 z późn. zm.).

To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Gazety Prawnej.
W pełnej wersji artykułu znajdziesz odpowiedzi na pytania:

  • Czy biuro podróży może ograniczyć prawa klienta w ofertach last minute
  • Czy biuro podróży nie poniesie odpowiedzialności
  • Czy cena wycieczki może wzrosnąć z powodu zmiany ceny hotelu
  • Czy cena wycieczki może wzrosnąć na pięć dni przed wyjazdem
  • Czy mogę negocjować warunki wyjazdu wakacyjnego
  • Czy organizator poniesie odpowiedzialność za zmianę terminu