« Powrót do artykułu

Pieniędzy za bilety na odwołany lot powinno zwrócić biuro podróży, nie przewoźnik

Pasażerowie, którzy mogą dochodzić od organizatora imprezy turystycznej zwrotu kosztów swoich biletów samolotowych, nie mogą dochodzić również zwrotu kosztów od przewoźnika lotniczego. Stwierdził tak wczoraj Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Jego zdaniem taka kumulacja uprawnień mogłaby doprowadzić do nieuzasadnionej nadmiernej ochrony pasażerów, ze szkodą dla przewoźnika lotniczego.

samolot 1

żródło: ShutterStock

Brak odpowiedzialności przewoźnika ma miejsce także wtedy, gdy organizator imprezy turystycznej ze względów finansowych nie może zwrócić kosztów biletu

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (2)

  • belferka(2019-07-11 11:09) Zgłoś naruszenie 10

    Nie "pieniędzy" powinno zwrócić biuro, tylko "PIENIĄDZE". Taki błąd w tytule źle świadczy o korektorach Gazety,nie mówiąc o Autorze...

    Odpowiedz
  • Karmelka(2019-07-12 17:07) Zgłoś naruszenie 00

    dlatego ja nie latam z biurami podróży tylko sama sobie wyjazdy organizuję, jak biuro padnie to zostajesz z niczym bo przewoźnik się nie poczuwa do odpowiedzialności. od lat latam sama i mam spokój, jak mi się przytrafiło duże opóźnienie to skontaktowałam się z Givt i pomogli mi szybko i sprawnie z uzyskaniem odszkodowania

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!