Pandemia koronawirusa zmieniła rzeczywistość gospodarczą Polski. Wiele firm musiało stanąć przed nowymi wyzwaniami. Strach przed zakażeniem, jak również zamykane wskutek lockdownów sklepy zmieniły nawyki konsumentów, którzy zaczęli coraz chętniej robić zakupy w zaciszu własnego domu.
Według ostatniego badania GEMIUS i Izby Gospodarki Elektronicznej już 73% internautów nabywa towary przez Internet. COVID-19 dosłownie zmusił sceptycznych do przełamania się i robienia sprawunków w tej formie. Przedsiębiorcy siłą rzeczy musieli dostosować się do tych nowych reguł i trendów panujących na rynku i przenieść swoją sprzedaż do sieci. To z kolei zrodziło wiele problemów praktycznych.
E-commerce różni się bowiem w wielu aspektach od tradycyjnej sprzedaży. Na co przedsiębiorcy powinni zwrócić uwagę? Przede wszystkim na dobry i czytelny regulamin. Stanowi on serce prawne każdego sklepu internetowego. Ponadto należy wspomnieć, że obowiązek jego posiadania wynika wprost z ustawy z dnia z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020.344). Należy w nim określić prawa i obowiązki zarówno kupującego, jak i sprzedawcy. Jest to o tyle istotne, że prawo otacza szczególną ochroną konsumentów. Warto zatem, aby podmiot profesjonalnie zajmujący się obrotem przybliżył im ich uprawnienia. W regulaminie powinny być m.in. zawarte informacje na temat sprzedawanych produktów, warunkach zawierania i rozwiązywania umów, czy trybu reklamacyjnego.
Jak w prawidłowy sposób to wszystko określić? Warto w tym celu skorzystać z profesjonalnej pomocy prawnej. Łatwo się bowiem pogubić w gąszczu przepisów, a raz stworzony regulamin może później służyć sklepowi internetowemu przez wiele lat. Dzięki niemu uda się uniknąć wielu konfliktów i przyciągnąć nowych klientów. Gdzie taką pomoc znaleźć w dobie pandemii? Na stronie https://promocje.infor.pl/dgp/porady2021/. Teraz bez wychodzenia z domu lub biura otrzymasz szybką i profesjonalną pomoc prawną gwarantowaną przez wykwalifikowanych ekspertów w swoich dziedzinach – adwokatów, radców prawnych oraz doradców podatkowych. Oferujemy m.in. doradztwo w zakresie tworzenia regulaminów sklepów internetowych, obowiązków właściciela sklepu internetowego wobec konsumenta, rękojmi z tytułu niezgodności towaru z umową, reklamacji zakupionego towaru czy zakładaniu sklepu internetowego. W ramach usługi otrzymujesz 1 poradę prawną telefoniczną lub e-mailową (sam wybierasz, jaka forma kontaktu z prawnikiem jest dla Ciebie najwygodniejsza). Wyróżnia nas korzystna cena - tylko 59 zł za profesjonalną poradę prawną. Odpowiedź na pytanie uzyskasz już w trakcie trwającej rozmowy lub nie później niż w terminie 36 godzin roboczych, a każda będzie poparta podstawą prawną.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę https://promocje.infor.pl/dgp/porady2021/