Postępowanie UOKiK wykazało m.in., że sklep endo.pl nie przekazywał klientom pisemnej informacji o tym, że przysługuje im prawo do zwrotu towarów zakupionych na odległość.
Zobacz: UOKiK ukarał parabanki
Urząd przypomina, że zgodnie z prawem, każdy konsument może unieważnić umowę zawartą na odległość, składając przedsiębiorcy oświadczenie w terminie 10 dni od chwili dostarczenia zamówionego towaru. Obowiązkiem właściciela sklepu internetowego jest z kolei pisemne poinformowanie o tym prawie klienta najpóźniej w chwili dostarczenia zamówionego towaru- czytamy w komunikacie UOKiK.
Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na spółkę Decoratum karę pieniężną w wysokości 15 084 zł.
Przedsiębiorca zaniechał stosowania kwestionowanych praktyk dzięki temu możliwe było obniżenie sankcji finansowej. Decyzja jest prawomocna.
PS/źródło:UOKiK
Zobacz także:
UOKiK: Bank Handlowy i Bank BPH działały niezgodnie z prawem