Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, że sposób rozpatrywania reklamacji przez Leroy Merlin Polska wprowadzał konsumentów w błąd. Utrzymał także karę finansową nałożoną na spółkę przez UOKiK.

Wyrok sądu dotyczy decyzji z października 2010 r. Zastrzeżenia Urzędu wzbudził sposób rozpatrywania reklamacji przez Leroy Merlin, stosowany do lipca 2010 r.

Spółka, m.in. zobowiązywała swoich klientów składających reklamację do podpisania oświadczenia, z którego wbrew obowiązującym przepisom wynikało, że nie będą mogli zgłaszać żadnych roszczeń związanych ze sposobem rozpatrzenia reklamacji.

Zobacz: Zgoda UOKiK na przejęcie Statoil

Ponadto w przypadku uznania reklamacji konsument otrzymywał talony, które mógł wymienić na gotówkę lub wykorzystać przy zakupach. Zastrzeżenia UOKiK wzbudził krótki termin ważności kuponu - zazwyczaj miesiąc. Klienci mogli tym samym odnieść wrażenie, że po upływie tego czasu tracą możliwość odzyskania pieniędzy, podczas gdy przepisy mówią, że roszczenia konsumenta przedawniają się po roku od stwierdzenia niezgodności z umową.

Zobacz: Zgoda UOKiK na przejęcie Lotosu Asfalt

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Leroy Merlin Polska została nałożona kara w wysokości ponad 2,5 mln zł. Spółka odwołała się od decyzji do sądu.

Sąd Ochrony konkurencji i Konsumentów oddalił odwołanie Leroy Merlin Polska potwierdzając decyzję Prezes UOKiK. W ustnym uzasadnieniu sąd przyznał że praktyka stosowana przez spółkę wprowadzała konsumentów w błąd, a nałożona kara finansowa została ustalona w najniższym możliwym wymiarze.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Zgoda UOKiK na przejęcie GMI Holding Corporation

SOKiK: Elbląska korporacja nieruchomości stosowała praktyki niezgodne z prawem