UOKiK ukarał Wrocławski Park Wodny za stosowanie w regulaminach klauzul niedozwolonych.

Postępowanie wobec Wrocławskiego Parku Wodnego zostało wszczęte w październiku 2011 r. na podstawie skargi konsumenta.

Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły postanowienia stosowane w regulaminach spółki, która informowała swoich klientów że nie ponosi odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w szatniach i szafkach. Jak podkreśla UOKiK wywieszenie ogłoszenia o takiej treści jest niezgodne z prawem, ponadto nie zwalnia przedsiębiorcy z odpowiedzialności za pozostawioną odzież.

Zobacz: Zgoda UOKiK na koncentrację na rynku węgla kamiennego

Prezes UOKiK zakwestionowała także brak w regulaminie możliwości zwrotu opłaty za niewykonaną usługę. Jak zaznacza UOKiK klient ma prawo domagać się zwrotu uiszczonej opłaty w każdej sytuacji, kiedy do niewykonania usługi doszło z winy przedsiębiorcy.

Spółka stosowała w swoich regulaminach również klauzule umożliwiające pobranie opłaty za rozpatrzenie reklamacji. Podobne postanowienie znajduje się już w rejestrze klauzul niedozwolonych - informuje Urząd.

Zobacz: UOKiK o rynku odpadów komunalnych

Prezes UOKiK uznała, że Wrocławski Park Wodny naruszył zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na niego karę w wysokości 17 706 zł. Przy ustalaniu wysokości kary uwzględniono fakt, że w trakcie postępowania spółka zaniechała stosowania zakwestionowanych postanowień. Decyzja nie jest ostateczna, spółka ma prawo odwołać się do sądu.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK wykrył niedozwolone praktyki na rynkach lokalnych

UOKiK: Spółki motoryzacyjne zachowują prawo do pomocy publicznej